کارشناس مسائل قفقاز:

همکاری نزدیک ایران و ارمنستان به نفع منطقه است

دماوندی با بیان این که به نظر می‌رسد سفر پاشینیان به تهران فراتر از یک سفر و گفتگو‌های دیپلماسی صرف باشد، گفت: با توجه به شرایط و وضعیت منطقه و همچنین بلافاصله بعد از سفر امیرعبداللهیان به ایروان، این سفر نشان می‌دهد قرار است تصمیمات جدی اتخاذ خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 02November 2022

همکاری نزدیک ایران و ارمنستان به نفع منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید محمدرضا دماوندی» کارشناس مسائل قفقاز در گفت‌وگویی با اشاره به سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران، اظهار داشت: هر اندازه همکاری‌های ایران و ارمنستان توسعه یابد نه فقط برای دو کشور مطلوب بوده و منافع آن برای همه کشور‌های منطقه است و توسعه همکاری‌ها شامل همه می‌شود.

وی تصریح کرد: سفر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تهران بعد از سفر امیرعبداللهیان به ایروان که پیام روشنی مبنی بر تمایل به توسعه روابط با ارمنستان بود، فکر می‌کنم این پیام به همان اندازه روشن و واضح بود که حتی وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود به افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد.

کارشناس مسائل قفقاز همچنین ابراز کرد: بنابراین سفر پاشینیان به تهران صرفا به مفهوم بازدید متقابل نیست بلکه برای چگونگی توسعه روابط به ویژه در زمینه اقتصادی است. طی یکسال اخیر حجم مبادلات تجاری دو کشور ۷۰۰ میلیون دلار رسیده که به نظر می‌رسد در راستای مبادلات تجاری تا میزان هدف گذاری یک میلیارد دلاری است، اما ظرفیت دو کشور فراتر از این‌ها است اگر دو طرف با توانمندی یکدیگر آشنا شوند.

دماوندی افزود: طی روز‌های اخیر اجلاس جهانی ارامنه در ارمنستان برگزار شد و احتمال زیاد در موضوعات مختلف بحث و گفتگو صورت گرفت و قطعا توصیه به دولت ارمنستان برای همکاری‌های نزدیک با ایران هم یکی از موضوعات مطرح شده در این اجلاس باشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سفر پاشینیان به تهران فراتر از یک سفر و گفتگو‌های دیپلماسی صرف باشد، می‌توان انتظار داشت از درون آن مسائل مختلفی در جهت گسترش و تعمیق روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفته و خروجی داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار