السودانی: عراق به تسهیل گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهد

نخست‌وزیر جدید عراق گفت که امیدوار است گفت‌و گوهای ایران و عربستان سعودی در دوره نخست‌وزیری وی ادامه یابد.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ - 02November 2022

السودانی: عراق به تسهیل گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد السودانی» نخست‌وزیر عراق در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که بغداد به میزبانی گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی ادامه دهد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که دولت او نشانه‌هایی دریافت کرده است که همچنان می‌تواند به تسهیل گفت‌و‌گوهای ریاض و تهران بپردازد.

او گفت که دولت عراق در حالت کلی به دنبال ایفای نقش حقیقی و رهبری در منطقه است و تلاش دارد نقطه اتصالی میان منافع کشورهای در راستای تحقق ثبات و امنیت در منطقه باشد.

به گفته السودانی، عراق به دنبال برقراری روابط متوازن با همه کشورهای جهان است و برقراری چنین ارتباطی به نفع منافع عراق خواهد بود.

«عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق نیز دیروز در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر گفت: «عراق به میانجیگیری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهد و نشستها در این زمینه ادامه دارد، ولی نتیجه در دست آنان است».

در این راستا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگار روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی در خصوص روابط ایران و عربستان سعودی گفت: «روابط دیپلماتیک ایران و عربستان منطق خاص خود را دارد. برای ما روابط با کشورهای همسایه مهم و در اولویت است و به همین خاطر همیشه درها را به سوی روابط با عربستان باز گذاشتیم تا هر زمان ریاض آماده بود، روابط عادی دیپلماتیک دوباره برقرار شود».

کنعانی افزود: «در ۵ دور مذاکرات هم، پیشرفت‌ها خوب اما به نظر ما کُند بوده است. اگر عربستان کُند عمل نکند ممکن است با سرعت وضعیت روابط در مسیر طبیعی خودش قرار بگیرد. ما امیدواریم مشارکت همه کشورهای منطقه، به ثبات، امنیت و توسعه هر چه بیشتر این منطقه ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک کمک کند».

پایان پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها