دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

کمیته «سامان ازدواج» در ۱۰ استان راه‌اندازی شده است

«متقی‌فر» گفت: تاکنون در ۱۰ استان کشور کمیته سامان ازدواج راه‌اندازی شده و فراگیری آن نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.
کد خبر: ۵۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ - 02November 2022

کمیته «سامان ازدواج» در ۱۰ استان راه اندازی شده استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «مهدی متقی‌فر» دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امروز در حاشیه کارگروه ستاد حمایت از خانواده و جمعیت استان مازندران با بیان اینکه نرخ ازدواج در مازندران نسبت به کشور پایین‌تر و نرخ طلاق بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: طی ۱۰ سال اخیر هیچیک از شهر‌های استان در ازدواج رشد نکرده‌اند، ولی در زمینه طلاق مازندران در آمار مقطعی و روند تحولات آماری بالاتر از نرخ کشوری دارد.

حجت‌الاسلام متقی‌فر متذکر شد: سالانه بیش از هشت هزار کارگاه آموزشی در کشور برگزار می‌شود، افزود: مهمترین ظرفیت برای بالابردن جمعیت و فرزندآوری ازدواج است و پیدا نکردن گزینه مناسب از محوری‌ترین معیار‌ها در عدم ازدواج است.

وی با اشاره به تکلیف وزارت ورزش و جوانان در زمینه جوانی جمعیت بیان کرد: اهدای مجوز واسطه‌گری در حوزه ازدواج از جمله وظایف است و از هفته قبل این لینک در سایت وزارت ورزش باز شد و با تأیید سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند مجوز را دریافت کند.

حجت‌الاسلام متقی‌فر حمایت از گروه‌های فعال در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و افزود: حاضر به اجرای پروژه ملی به صورت پایلوت در استان مازندران هستیم.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متذکر شد: در شهرستان‌ها آماده هستیم با استفاده از ظرفیت مشاوره رایگان، مجوز‌های لازم را در این بخش اهدا کنیم.

وی خواستار توجه به کمیته سامان ازدواج شد و گفت: آئین نامه و شیوه‌نامه این کمیته ابلاغ می‌شود و تاکنون فقط در ۱۰ استان کشور این کمیته راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها