امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران تشریح کرد

برنامه‌های پدافند هوایی در رزمایش محرم؛ از تست گرم سامانه‌های بدون رادار تا انهدام هواگردهای مهاجم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه در رزمایش محرم نیمی از کشور را به‌طور مستقیم و کل کشور را به‌طور غیر مستقیم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ - 18October 2015

برنامه‌های پدافند هوایی در رزمایش محرم؛ از تست گرم سامانه‌های بدون رادار تا انهدام هواگردهای مهاجم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به منطقه عمومی رزمایش محرم، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در رزمایش محرم نیمی از کشور را بهطور مستقیم و کل کشور را بهطور غیر مستقیم در شبکه یک پارچه پدافند هوایی پوشش میدهد.

وی در خصوص سامانه هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد، بیان داشت: در این رزمایش از سامانههای ارتفاع متوسط مرصاد و ارتفاع پایین و نیز موشکهای دوشپرتاب علیه اهداف مختلف استفاده می شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه تست گرم سامانههای بدون رادار نیز در این رزمایش انجام میشود، افزود: همچنین در رزمایش مشترک «محرم»، پرتاب موشک زمین به هوای «شلمچه» از سامانه مرصاد به طرف پهپادهای فرضی مهاجم را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دراین رزمایش پشتیبانی لازم را از نیروهای سطحی نیز خواهیم داشت، اظهار کرد: استفاده از سامانه «فکور» جهت کنترل و فرماندهی و اجرای برنامه های از پیش تعیین نشده جهت ارزیابی توان نیروها در مواقع غافلگیری، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این رزمایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها