استاد حوزه و دانشگاه

قدرت شهدا فراتر از ابزار مادی است

حجت‌الاسلام «پناهیان» گفت: قدرت شهدا با ابزار جنگی اصلا قابل قیاس نیست. کسی از تأثیرات خون شهیدی مثل رسول دوست‌محمدی خبر ندارد اما به یک باره مشاهده می‌کنید که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از اهالی کشور یمن گوش به فرمان رهبر کشور ایران می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ - 04November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم برزگداشت چهلمین روز شهادت مدافع امینت؛ «رسول دوست‌محمدی» شامگاه گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد الزهرا (س) مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال نسبت به بندگانش از پدر و مادر دلسوزتر و با محبت‌تر است؛ بر همین اساس پیگیر کارهای همه آنهاست و مورد امتحان قرار می‌گیرند. پروردگار به صورت کلی بندگان خود را ارزیابی نمی‌کند بلکه برای اتمام حجت بین خود و همه بندگان یک امتحان جمعی از همه می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط و امتحانات آخرالزمان گفت: این شراطی درست مثل شرایط امتحان نهایی در مدارس است و همه باید مورد امتحان قرار گیرند چراکه در هنگامه‌های ظهور؛ حضرت بقیة‌الله (عج) باید تکلیفشان در مورد جریان حق و باطل روشن شود. امروز در شرایط و دوره‌ای قرار داریم که به عصر ارتباطات معروف و صدا زیاد است اما صدا به صدا نمی‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را یک واجب فوری و عینی عنوان کردند که این امر در طول تاریخ مذهب تشیع کم نظیر است.

پناهیان با تاکید بر اینکه تبیین برای افراد یا اشخاصی که اوضاع برای آن‌ها مبهم است، خاطرنشان کرد: حرف‌های خودمانی در جمع‌های خودمانی به جهت تقویت باورها در جای خود محفوظ؛ اما در باب اهمیت جهاد تبیین باید به خانه آن دسته افرادی رفت که قطعاً می‌دانی حرفت را نمی‌پذیرند مانند حضرت زهرا (س) که نزدیک به ۴۹ روز به در خانه افراد مختلفی می‌رفت که حرفش را قبول نداشتند.

وی گفت: جهاد دارای ۲ بعد تلاش خستگی‌ناپذیر و درگیری با دشمن است. در جهاد تبیین به عکس جهاد نظامی و سخت، که لوازم آن را دیگران محیا می‌کنند در اینجا بایستی فرد به وسیله تأمین اطلاعات مورد نیاز به جهاد اقدام کند. به همین جهت برخی از کارها دارای عنصر زمان است و نبایستی آن‌ها را به تأخیر انداخت.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دستگاه الهی؛ دستگاه عمل و عکس‌العمل نیست بلکه طبق آیات قرآن کریم دستگاه محاسبه از جایی است که فرد گمان آت را ندارد؛ بر همین اساس اگر در طی اقداماتی که دارید نتیجه نگرفتید یا کم نتیجه گرفتید خسته نشوید چراکه رسول خدا (ص) وقتی برای تبلیغ دینش به شهر طائف رفت حتی یک نفر هم مسلمان نشد و ایشان دست خالی بازگشت.

وی با بیان اینکه مردم تحت تأثير قدرت شهدا هستند، تصریح کرد: قدرت شهدا با ابزار جنگی اصلا قابل قیاس نیست. کسی از تأثیرات خون شهیدی مثل رسول دوست‌محمدی خبر ندارد اما به یک باره مشاهده می‌کنید که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از اهالی کشور یمن گوش به فرمان رهبر کشور ایران می‌شوند.

پناهیان در پایان با بیان این مطلب که طبق روایات قبل از ظهور امام زمان (عج) بایستی منافقان شیعه تصفیه شوند، گفت: فرق بین بعثت پیامبر (ص) و ظهور امام زمان (عج) در نوع امتحانات این دو زمان است؛ در صدر اسلام امتحان مسلمانان پس از بعثت رسول خدا (ص) محقق شد اما در آخرالزمان امتحان مسلمین قبل از ظهور امام عصر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار