نصرالله در مراسم ختم هفتم شهید «حسن محمد الحاج»:

مقاومت در کنار آرمان فلسطین خواهد ماند/ رویارویی با تکفیری‌ها دفاع از مسلمانان است

دبیر کل حزب الله لبنان شهید «حسن محمد الحاج» را یکی از بنیانگذاران مقاومت خواند و بر لزوم حفظ اسرار، اطلاعات فرماندهان و روش‌های فعالیت مقاومت اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ - 18October 2015

مقاومت در کنار آرمان فلسطین خواهد ماند/ رویارویی با تکفیری‌ها دفاع از مسلمانان است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم ختم هفتم شهید «حسن محمد الحاج» مشهور به «ابو محمد الاقلیم» در شهرک «اللویزه» که از طریق «ویدئو کنفرانس» سخنرانی میکرد با قرائت فاتحه بر روح آن شهید و تبریک شهادتش به خانوادهاش و همه هواداران مقاومت اسلامی، اظهار داشت: ابو محمد همانند ماهی که نمیتواند در بیرون از آب زندگی کند، از سال 1982 تاکنون همواره در مقاومت حضور داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: این فرمانده نقش برجستهای در رویارویی با دشمن صهیونیستی داشت و از مهمترین نکات برجسته شخصیت حاج ابو محمد، صفات اخلاقی، دینی و پایبندی دقیق وی به احکام شرعی و اطاعت از خداوند و همچنین حسن رفتار، ادب والا، آرامش، صبر و آمادگی برای جانفشانی بود.

وی با بیان اینکه «منیت» و کلمه «من» در شهید حسن الحاج وجود نداشت، افزود: ما احساس میکنیم که بیش از آنکه یک فرمانده نظامی برجسته را از دست دادهایم، یک انسان برجسته در عرصههای دینی، اخلاقی و روحی را از دست دادهایم.

نصر الله با بیان اینکه شهید الحاج از جمله رزمندگان و فرماندهانی بود که در سایه فعالیت میکردند، باید اسرار مقاومت، فرماندهان و روشهای فعالیتش را حفظ کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید الحاج همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت و همین امر به شهادتش منجر شد، تاکید کرد: پیروزی در جنگ 33 روزه توسط رزمندگان مقاومت از جمله شهید ابو محمد الاقلیم رقم خورد.

وی امنیت لبنان را مرهون مجاهدتهای رزمندگان مقاومت از جمله شهید الحاج در کنار ارتش لبنان و معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» خواند و افزود: مقاومت (عامل) تضمین حفظ کشور، ملت و کرامت ماست در زمانی که بسیاری از مسئولیت خود شانه خالی کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت اسلامی از سالها پیش شمار بالایی فرمانده در همه عرصهها تربیت کرده است، افزود: مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی و در کنار ملت فلسطین و در حمایت از قیام و انتفاضه و قضیهاش باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به قیام جوانان فلسطینی در هدف قرار دادن صهیونیستها با چاقو به منظور آزاد سازی مسجد الاقصی، تاکید کرد که همه آنهایی که بر خسته شدن فلسطینیان شرط بندی کرده بودند، هم اکنون فرا روی یک نسل جدیدی که با چاقو نبرد میکند، قرار دارند.

نصرالله پروژه تکفیری را طرحی برای نابودی انسان، زندگی، جامعه و تمدنها برشمرد و افزود: توانستیم به همراه همه مجاهدان جلوی طرح تکفیری ایستادگی کنیم و بیش از چهار سال است که در حال رویارویی با پروژه هستیم...اگر ایستادگی مجاهدان نبود، وضعیت شهر «موصل» عراق و تحریب مساجد، کلیساها و کوچاندن مردم تکرار میشد.

وی تاکید کرد: نبرد با تکفیریها در جریان است و ممکن است به طول بینجامد ولی کشورهایی که به رویارویی با طرح تکفیری برخاستهاند حفظ شدند.... به لطف همین مقاومت، نه تنها لبنان و کشورهای دیگر، حتی دشمنان ما در منطقه نیز از خطر تکفیریها در امان ماندند.

دبیر کل حزب الله در ادامه سخنانش به تهاجم سعودی به یمن و ایستادگی مردم این کشور در مقابل متجاوزان اشاره کرد و با بیان اینکه «پروژههای صهیونیستی و تکفیری به دنبال نابودی جوامع ما هستند»، تاکید کرد که چنانچه متجاوزان در یمن پیروز شوند، القاعده و داعش بر یمن حاکم خواهند شد

وی همچنین تاکید کرد که برادران و همرزمان شهید ابو محمد الاقلیم امروزه هر جا که لازم باشد، حضور دارند...هرجا که باید باشیم، قدرتمندانهتر خواهیم بود چون در مرحلهای سرنوشتسازی هستیم.

سید حسن نصرالله افزود: همان گونه که رویارویی با صهیونیستها دفاع از همه مسلمانان و مقدسات اسلامی و ارزشهای انسانی است، نبرد با گروههای تکفیری نیز دفاع از اسلام، مسلمانان و مقدسات اسلامی، منطقه و ارزشهای انسانی به شمار میرود. این امر نیازمند شهدایی همانند ابو محمد و برادرانش میباشد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که ما در مقاومت این توان را داریم که در دو جبهه دشمن صهیونیستی و هر طرح دیگری که علیه ما باشد مبارزه کنیم.

وی موضع حزب الله در تاکید بر لزوم برگزاری گفتوگو بین گروههای سیاسی لبنان را یادآوری کرد و با تاکید بر لزوم حفظ کابینه کشورش و جلوگیری از سرنگونی آن، تاکید کرد که در صورتی که جریان «المستقبل» بخواهد با شرکتش در جلسات گفتوگو بر ما منت بگذارد گفتوگوهای دوجانبه را تعطیل خواهیم کرد.

نصرالله با اشاره به تهدید اخیر «نهاد المشنوق» وزیر کشور کابینه لبنان و از رهبران جریان المستقبل به خروج کابینه، خطاب به مقامات این جریان سیاسی گفت: اگر برای خروج از کابینه احساس خجالت میکنید، خجالت نکشید، از دولت خارج شوید و بر منت نگذارید.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: من بزودی مقامات حزب الله را به تجدید نظر در گفتوگوها دعوت خواهم کرد. اگر جریان المستقبل بخواهد بر ما منت بگذارد از دور گفتوگوها خارج خواهیم شد... ما در همه امور خواستار گفتوگو هستیم ولی زور گویی را نمیپذیریم و بر کرامت خودمان پاسداری میکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار