معاون سیاسی استاندار قزوین:

توجه به نشر کتاب‌های دفاع مقدس توسط مراکز فرهنگی استان ضروری است

سردار کبیری گفت: تدوین و نشر کتاب‌های دفاع مقدس باید بیش از پیش مورد توجه نهادهای فرهنگی استان قزوین قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ - 04November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، صبح امروز (جمعه) با سردار «ابوالحسن کبیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در دفتر وی با موضوع تدوین کتاب نقش تاریخی استان قزوین در دفاع مقدس و اهمیت تدوین و نگارش این کتاب برگزار شد، دیدار و گفت و گو کرد.

سردار «ابوالحسن کبیری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ضمن استقبال از تدوین کتاب نقش تاریخی استان قزوین در دفاع مقدس، اظهار داشت: باید کتاب‌های فراوانی در خصوص پشتیبانی و نقش استان قزوین در دفاع مقدس به نگارش درآید و همچنین مراسمات تجلیل و بزرگداشت از رزمندگان به دلیل گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تحلیل جبهه و جنگ انجام شود.

سردار کبیری افزود: تدوین و نشر کتاب های دفاع مقدس باید بیش از پیش مورد توجه نهادهای فرهنگی استان قزوین قرار گیرد.

وی با بیان این‌که باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم، افزود: باید گنجینه‌های انقلاب اسلامی با تهیه و تدوین کتاب، دست به دست شود و خانواده‌های شهدا و ایثارگران مورد تکریم قرار گیرند، چراکه وظیفه سنگینی در خصوص شهدا بر عهده داریم.

در ادامه سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: کتاب برای ساختار یک فرهنگ بسیار مهم است. چراکه بدون شک اگر کتاب نباشد، هیچ حقیقتی به درستی ماندگار نخواهد ماند.

وی افزود: اگر تاریخ را مطالعه کنیم، خواهیم دید که زمانی بشر هویت پیدا می کند، که اهل نوشتن می شود و چیزی از خود ماندگار می گذارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس اهمیت نگارش و تدوین کتاب باید رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و خاطرات از طریق کتاب، به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار