استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

فریاد مرگ بر آمریکای این ملت گریبان‌ ظالمان و استکبار جهانی را سخت خواهد گرفت

دکتر «قنبری» با اشاره به حضور ستودنی مردم گیلان و ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان گفت: فریاد مرگ بر آمریکای این ملت گریبان‌ ظالمان سخت را خواهد گرفت و این انقلاب پابرجا است اما چهره حقیقی و پلید استکبار آشکارتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ - 04November 2022

فریاد مرگ بر آمریکای این ملت گریبان‌ ظالمان و استکبار جهانی را سخت خواهد گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، دکتر «حشمت‌الله قنبری» استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان ماه در رشت با اشاره به حضور حضور آحاد مردم گیلان و سایر استان‌های ایران در راهپیمایی امروز اظهار داشت: دلیل برخورد ما با استکبار جهانی ریشه‌ در آموزه‌های الهی دارد لذا هر پیامبری که‌ مبعوث شد ماموریت نخست وی برخورد با نظام سلطه بود و پیامبر اسلام نیز همین ماموریت را بر عهده داشتند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به ضرورت مقابله با مظاهر شرک و عناصر تبهکار تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ملت ایران اهل مسجد و مسلمان بودند اما کشور در اختیار دست‌نشاند‌ه‌‌‌هایی بود که مایه ننگ بودند و رژیم‌ پهلوی هیچ سنخیتی با نظام حکومتی قبل و بعد از اسلام نداشت بلکه‌ حکومتی کودتایی، دست‌نشانده و در سایه استبداد و استعمار حکومت می‌کرد.

قنبری پیروزی انقلاب اسلامی را تحولی بنیادین در سایه مرجعیت شیعه و با رهبری یک مجتهد اعلم والامقام در تاریک‌ترین دوران ایران دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی این نظام را تبدیل به یک‌ نظام الگو در دنیا کرد؛ دشمن می‌خواست این نظام پا‌ نگیرد چون نهضت آزادی‌بخش مسلمانان در پایه این نظام قوت می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران عزت و آزادگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و قدرت‌های شرق و غرب را به چالش‌ کشید بیان کرد: پس از آن دشمن جنگ را به این ملت تحمیل کرد و صدها گروهگ تروریستی و‌ تجزیه‌طلب را علیه ایران راه انداختند تا عزت جمهوری اسلامی را بگیرند و 75 درصد شهرها و استان‌های کشور را درگیر جنگ کردند و بالغ بر هزار میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کردند اما انقلاب اسلامی ایستاد و امروز مستحکم‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام خطاب به معاندان و دشمنان داخلی و خارجی گفت: فریاد ملت ایران این است که راه ما راه حسین بن علی(ع) است و پای این انقلاب ایستاده‌ایم و فریاد ما همان فریاد امام حسین(ع) یعنی هیهات منا الذلة است.

وی ابراز داشت: دشمنان ما و آمریکایی‌ها چهل سال پیش که‌ این انقلاب و جمهوری اسلامی تازه تاسیس بود نتوانستند کاری بکنند و مقابل سوریه، عراق، لبنان و در مقابل یمنِ باعظمت شکست خوردند و به خاک ذلت و خفت افتادند و در افغانستان هم بیرون‌شان کردند حالا دنبال ملت ایران هستید؟ بدانید ملت ایران پای آرمان‌هایش ایستاده و جبهه مقاومت هم امروز باثبات‌تر از همیشه‌ انسجام پیدا کرده است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام تاکید کرد: بدانید فریاد مرگ بر آمریکای این ملت گریبان‌تان را خواهد گرفت و این انقلاب پابرجا است اما چهره حقیقی و پلید استکبار آشکارتر خواهد شد.

قنبری با اشاره به حادثه خونین حرم شاهچراغ(ع) شیراز گفت: در این حرم حادثه ایجاد کردید، فکر کردید اتفاقی می‌افتد؟ این‌ملت، ملت شهادت است و این‌ ملت تنها یک قاسم سلیمانی نداشت بلکه تمامِ این ملت قاسم سلیمانی هستند اما یک عده افراد ساده‌دل را به بازی گرفتید برای اینکه به هدف‌ خود برسید اما کور خوانده‌اید؛ فتنه‌گران بدانید با شما مدارا نخواهد شد.

وی خطاب به سران قوه قضاییه ابراز داشت: مسئولان قوه قضاییه، صبر این ملت در مقابل این حرکات مزبوحانه دشمن به سر آمده است لذا امروز همه‌چیز روشن است و خواسته این ملت برخورد قاطعانه و انقلابی با عوامل فتنه است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام خطاب به رهبر معظم انقلاب بیان کرد: سید ما، آقای ما و رهبر عزیز‌، ما پای این انقلاب ایستاده‌ایم و سربازان شما هستیم و حتی برای یک لحظه از آرمان‌های انقلاب دست‌ نخواهیم کشید و شما اشاره کنید تا ببینید نه‌تنها‌ ملت ایران بلکه‌ مستضعفانی که در جهان گوش به فرمان شما هستند بساط فتنه را جمع خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها