امام جمعه شیراز:

دانش‌آموزان امروز راه شهدای دانش‌آموزی 57 را ادامه خواهند داد

آیت‌الله «دژکام» گفت: اکنون پرچم انقلاب و استکبارستیزی به دست نوجوانان نسل جدید افتاده و دانش‌آموزان نسل جدید راه شهدای دانش‌آموزی سال 57 را ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۵۵۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ - 04November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این شهر که پس از راهپیمایی باشکوه 13 آبان اقامه شد، با اشاره به اینکه حرکت عظیم دانش‌آموزان ما در سال 57 با شهادت عزیزان دانش‌آموز در 13 آبان این سال روند انقلاب را سرعت بخشید و زمینه پیروزی این حرکت اسلامی شد، اظهار داشت: اکنون این پرچم به دست نوجوانان نسل جدید افتاده و دانش‌آموزان نسل جدید راه شهدای دانش‌آموزی سال 57 را ادامه خواهند داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ خاطرنشان کرد: سه نفر از شهدای عزیز ما در این حادثه دانش‌آموز بودند و از خدا می‌خواهیم که انتقام‌ خون به ناحق ریخته آنان از بانیان و ریشه‌های اصلی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه اجتماع پرشور دانش‌آموزان نسل جدید در مراسم امروز نشان داد که دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها مسیر انقلاب اسلامی را ادامه خواهند داد افزود: امروز همچنین روز مبارزه با استکباری است که از سال 1332 تاکنون با انواع و اقسام توطئه‌ها به این ملت ضربه زده است.

وی با مرور حوادث تاریخی قبل از انقلاب گفت: مردم نمی‌خواستند شاهی بر سر کار باشد که آمریکا به جای او برای مردم کشورش تصمیم می‌گرفت و کاپیتولاسیون و سرسپردگی شاه به آمریکا اوج زبونی وی در برابر آمریکا بود و جوانان ما دچار خودباختگی شده بودند اما امروز پایگاه‌های آمریکا در شعاع 2 هزار کیلومتری مرزهای کشور ما در معرض فرو افتادن موشک‌های بالستیک ایرانی هستند که به دست جوانان ایرانی همین مرز و بوم ساخته شده است.

امام جمعه شیراز در پایان با تاکید بر اینکه دشمن از ایران قوی هراس دارد گفت: باید قدرت نظامی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی خود را افزایش بدهیم و نخستین عامل قدرت‌افزایی که رهبر معظم انقلاب در پیام برای شهدای شاهچراغ فرمودند این است که همه یده واحده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار