امام جمعه زنجان تاکید کرد؛

تقدیر از حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان

آیت‌الله «خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه از حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان تقدیر کرد.
کد خبر: ۵۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ - 04November 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) برکت بزرگی برای ایران اسلامی و ملت ایران است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زیارت این بزرگوار توصیه شده است، افزود: حرم حضرت فاطمه معصومه(س) موهبتی بزرگ برای ملت ایران است‌.

وی با اشاره اینکه یکی از دعاهای متداول ما عاقبت به خیری است، اظهار داشت: یکی از کسانی که به واقع عاقبت به خیر شد، حر بن یزید ریاحی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عاقبت به خیری نشانه‌ای از سعادتمندی است، افزود: خداوند توبه کنندگان را دوست می‌دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی از عللی که باعث می شود که انسان عاقبت به خیر نشود، ثروت و مال و منال دنیوی است، تصریح کرد: نگاه به بالا یکی از مواردی است که باعث می شود انسان عاقبت به خیر نشود، چرا که همیشه نگاهش به این است که از فلان کس مال و ثروت کمتری و چرا به اندازه فلان شخص املاک ندارد.

امام جمعه زنجان با تقدیر از حضور آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان، کسبه و بازاری و ... همه آحاد مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ان‌شاالله که خداوند گام‌های شما را در حمایت از انقلاب با صلابت و استوار کند.

وی با اشاره به حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان امسال مصادف با روز جمعه بود و همین امر باعث شد تا این مراسم با شکوه‌هر چه تمامتر مردم برگزار شود.

آیت‌الله خاتمی به مناسبت‌های روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: وقتی کاپیتولاسیون در مجلسین قبل از انقلاب آن هم در سکوت به تصویت رسید امام راحل اعلام مخالفت و مردم را آگاه و هوشیار کرد، رژیم با دستگیری و زندانی کردن شماری از مردم و تبعید امام راحل فکر می‌کرد انقلاب را خاموش کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به روشنگری‌های امام و علمای بزرگ در مورد کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: همین اتفاقات باعث شد تا انقلاب در ۵۷ به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه وقتی امام فرمودند که می‌خواهد به کشور بازگردد و رژیم شاه دانشجویانی را که در دانشگاه دست به تحصن زده بودند را به شهادت رساند و پایه‌گذار پیروزی انقلاب شد، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز ۳۶ هزار دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

آیت‌الله خاتمی عامل توطئه‌هایی مانند کودتای نوژه، درگیری‌های کردستان، درگیری ترکمن صحرا، جنگ تحمیلی و همه و همه را آمریکا برشمرد و تصریح کرد: بعد از همه این توطئه‌های استکبار جهانی دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا نشان دادند که این مکان به محل توطئه این کشور علیه انقلاب تبدیل شده بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه از اسناد لانه جاسوسی آمریکا بیش از ۵۰ کتاب مستند نوشته و به رشته تحریر درآمده است، گفت: اسناد لانه جاسوسی نشان داد که همه توطئه‌ها از سفارت آمریکا خط می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دیروز عده‌ای در مزار بی بی سکینه با سلاح گرم به نیروهای امنیتی و انتظامی حمله می‌کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری حکیمانه در چهارشنبه گذشته ریل گذاری درستی از مسیر حرکت انقلاب را انجام دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار