مراسم گرامیداشت ۱۶۵ شهید گردان حضرت معصومه (س) برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶۵ شهید گردان حضرت معصومه (س) همزمان با شب وفات کریمه اهل بیت (س) در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 05November 2022

مراسم گرامیداشت ۱۶۵ شهید گردان حضرت معصومه (س) برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶۵ شهید گردان حضرت معصومه (س) لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) همزمان با شب وفات کریمه اهل بیت (س) در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاجی ابوالقاسم» عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در این مراسم، با گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: شخصیت آن حضرت چنان رفیع است که علما و مراجع بزرگوار با سن و سال زیادی که داشتند، در محضر حرم این بانوی ۲۸ ساله زانوی ادب می‌زدند و حاجات خود را از خدای متعال طلب می‌کردند.

وی با اشاره به زندگی برخی زنان شاخص همچون حضرت مریم (س)، حضرت خدیجه (س)، حضرت زینب (س) و نیز آیاتی از قرآن کریم در مورد بانوان، عنوان کرد: بهترین فضایل و کرامات در مورد زنان در دین اسلام بیان شده و زن شخصیتی است که از دامان او مرد به معراج می‌رود.

عضو جلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه امروز می‌بینیم که برخی شعار زن، زندگی، آزادی را سر می‌دهند و با سوء استفاده از زنان در معرفی کالای تبلیغاتی جایگاه واقعی زن را به شدت تنزل می‌دهند.

در ابتدای این مراسم، حاج تقی جعفری از فرماندهان گردان حضرت معصومه (س) در دوران دفاع مقدس، خاطرات و نکاتی را از سیر و مرام شهدا و ضرورت توجه به یاد و پیام شهیدان والامقام بیان کرد.

همچنین محسن ستاری از رزمندگان پیشکسوت گردان حضرت معصومه (س) و متخصص طب اسلامی در رسانه ملی، رضا یوسفی جانباز پیشکسوت گردان، محمد چراغی پاسدار امنیت و رزمنده مدافع حرم، خانواده شهید محسن طاهری از شهدای گردان در عملیات والفجر ۸ و حاج تقی جعفری فرمانده پیشکسوت با اهداء لوح، تقدیر شدند.

این مراسم با عزاداری و مرثیه سرایی سید مهدی میرداماد در شب وفات حضرت معصومه (س) و با حضور پیکر مطهر شهید گمنام عملیات کربلای پنج در شلمچه و پرچم قبر مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) همراه بود؛ همچنین مهدی فروغی قاری بین المللی استان قم نیز آیاتی از قرآن کریم را در این محفل قرآنی حماسی قرائت کرد.

در مراسم فوق که در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم برگزار شد، حجت الاسلام علی لقمانپور و حسن هنرمند مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سرهنگ سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی قم و تعدادی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

گردان حضرت معصومه (س) ۱۶۵ شهید والامقام در عملیات‌های والفجر ۸ و ۱۰ و کربلای ۴ و ۵ و ۸ تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها