سخنگوی ارتش:

مجله «صف» از پشتوانه محتوایی غنی دفاع مقدس برخوردار است

امیر «تقی‌خانی» گفت: مجله صف با پشتوانه محتوایی غنی دفاع مقدس در شماره‌های مختلف به توصیف و تجزیه و تحلیل عملیات‌های ماندگار پرداخته است.
کد خبر: ۵۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 05November 2022

یکصدمین سال انتشار صف گرامی داشته می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره صد سال انتشار مجله صف توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: «صف» قدیمی‌ترین مجله ایران است که در حوزه نظامی به‌صورت منظم از سال ۱۳۰۰ شمسی تاکنون منتشر می‌شود.

امیر تقی‌خانی به تاریخچه مجله صف اشاره کرد و گفت: اولین شماره این مجله در اول اسفندماه ۱۳۰۰ با عنوان «قشون»، انتشار یافت و در مسیر انتشار ماهیانه، اطلاعاتی در خصوص تغییرات ساختاری ارتش، ارتقای سواد نظامی و اطلاعات عمومی در اختیار کارکنان قرار می‌داد. در ادامه، مجله با نام‌های ارتش، مهنامه، ماهنامه ارتش و صف منتشر شده است.

وی افزود: صف طی روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش موثری در همدلی و همراهی ارتش با نهضت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) داشت و در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن رسالت خود را در زمینه «ارگان مطبوعاتی ارتش» به نحو شایسته ایفا کرد و فراز‌هایی از حضور مومنانه ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان ارتش در خاموش کردن غائله دشمنان تجزیه‌طلب در کردستان، ترکمن صحرا و سایر مناطق را به رشته تحریر درآورد.

سخنگوی ارتش اظهار داشت: مجله صف در دوران دفاع مقدس به انعکاس بخش‌هایی از حضور ارتش در جنگ تحمیلی و ایثار و از خودگذشتگی فرزندان ملت در ارتش، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و اخبار مرتبط با دفاع مقدس پرداخت.

امیر تقی‌خانی گفت: امروز گزارش‌ها و مقاله‌های نظامی، فنی و تخصصی مجله صف مرجع شایان اطمینانی برای دانشجویان، محققان و به‌ویژه نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: مجله صف با پشتوانه محتوایی غنی دفاع مقدس و دانش نظامی فرماندهان در شماره‌های مختلف به توصیف و تجزیه و تحلیل عملیات‌های ماندگار، از اولین عملیات‌های هوایی، زمینی و دریایی تا ده‌ها عملیات مشترک پرداخته است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تصریح کرد: صف گنجینه گرانبهایی از گفت‌وگو با فرماندهان و رزمندگانی که به خیل شهدا پیوستند و جانبازان و فجرآفرینان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، دستاورد‌های خودکفایی و اقدامات مؤثر مردم‌یاری ارتش در حوادث گوناگون است.

امیر تقی‌خانی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت یکصدمین سال انتشار مجله صف خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مراسم برگزار و از سردبیران مجله صف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به همراه پنج نفر از نویسندگان برتر و پیشکسوت این مجله تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها