پایگاه خبری العهد:

راه «قدس» از «ریاض» می‌گذرد!

حکومت سعودی یکی از پایگاه‌های اساسی جریان تکفیری و وهابی در جهان به شمار می‌رود، و هیچ شکی در آن نیست که ریشه همه تروریست‌ها در سراسر جهان به حکومت آل سعود منتهی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴ - 19October 2015

راه «قدس» از «ریاض» می‌گذرد!

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پایگاه خبری العهد یمن طی یادداشتی نوشت: در اینکه رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که در قلب امت اسلامی کاشته شده و این غده سرطانی را باید ریشهکن و از نقشه جهان محو شود، هیچ اختلاف نظری بین مسلمانان نیست.

رژیم صهیونیستی در نگاه مسلمانان یک رژیم نامشروع و غاصب است که محکوم به زوال و نابودی است و اگر امت اسلامی زیر پرچم یک حکومت فراملی قرار بگیرند، این رژیم یک روز هم نمیتواند پابر جا بماند.

اما در ادامه واجب است به یک غده سرطانی دیگری که در جسم امت اسلامی است، اشارهای داشته باشیم؛ این غده سرطانی حکومت «آل سعود» در عربستان است.

این غده میکروبی که باعث تضعیف سیستم ایمنی امت اسلامی شده و این امت را از داخل تضعیف و نحیف کرده، تا اینکه نتواند حال و آینده خود را بسازد و از خود در مقابل دشمنانش دفاع کند.

لذا در اینجا به چند نمونه اشاره میشود که از عوامل اساسی آسیبرسانی این غده میکروبی به امت اسلامی است:

1- حکومت آل سعود یک حکومت سلطنتی، موروثی و نامشروع است که به هیچ عنوان این حکومت را نمیتوان در زیر مجموعه یکی از مفاهیم دموکراسی تعریف کرد؛ این حکومت نمیتواند الگویی برای امت اسلامی باشد که این امت آنرا سرلوحه خود قرار دهد؛ بلکه وجود این حکومت از نظامهای فاسد و موروثی سائر کشورها نشأت گرفته است.

2- این حکومت یکی از پایگاههای اساسی جریان تکفیری و وهابی در جهان به شمار میرود، و هیچ شکی در آن نیست که ریشه همه تروریستها در سراسر جهان به حکومت آل سعود منتهی میشود.

از نظر فکری و نظری، مدارس و دانشگاههای دینی در عربستان سعودی بهعنوان یکی از پایگاههای اصلی به شمار میرود که تفکر وهابی را تولید، پرورش و پشتیبانی کرده و در کل جهان پخش میکند. علاوه بر آن مدارس دینی در سایر کشورهای اسلامی که از سوی سعودیها تامین مالی میشوند نیز از آبشخورهای اصلی این تفکر محسوب میشود.

و اما از نظر انتقال تفکر وهابی به اقدامات تروریستی، حکومت عربستان سعودی بهصورت مستقیم و غیر مستقیم از همه سازمانهای تروریستی در سراسر جهان بدون استثنا حمایت مالی میکند.

بهعنوان مثال میتوان به جماعت ابو سیاف در فلیپین، القاعده و طالبان در افغانستان و پاکستان، داعش و جبهه النصره و دهها گروه تروریستی در عراق، سوریه، لیبی، مصر، بوکوحرام در نیجریه و گروههای تروریستی که در کشورهای غربی به اسم دفاع از اسلام دست به عملیاتهای انتحاری میزنند، اشاره کرد؛ که همه آنها در نهایت از فکر وهابی و تکفیری سعودیها سرچشمه میگیرد. این گروهها قطعا به نفع سعودیها عمل میکنند و بالطبع نمایانگرعمق استراتژیک حکومت آل سعود است.

در ضمن ما نباید نقش ماهوارهها و شبکههای خبری وابسته به آل سعود را فراموش کنیم که در راستای نشر افراط گرایی و افکار تکفیری فعالیت میکنند و یا در فعالسازی گروههای تروریستی سهیم هستند.

3- پیمان ثابت و تاریخی بین آلسعود و آمریکا، این پیمان تاثیری چشمگیری در تحکیم سیطره ایالات متحده آمریکا در جهان و مخصوصا در منطقه غرب آسیا دارد، با توجه به اینکه نفت یکی از شریانهای حرکتی اقتصاد جهان است؛ عربستان سعودی نیز یکی از کشورهای نفتخیز جهان است.

4- پیمان پنهان- اخیرا این پیمان علنی شد - بین آل سعود و آل یهود، این پیمان به خاطر اهداف و استراتژیهای مشترک این دو رژیم که هدف هر دو فقط قلع و قمع حکومتها و حرکتهای آزادیخواهانه در منطقه است، بوجود آمده است.

5- آل سعود در منطقه و جهان عربی نقش منفی بازی میکند؛ چرا که این حکومت از سازمانهای دیکتاتوری در کشورهای عربی و اسلامی حمایت و محافظت میکند. حکومت آلسعود با جنبشهای آزادیخواهانه مردمی هرچند سنی باشد (الاخوان) مبارزه میکند؛ چون میترسد که پادشاهی سعودی تحت تاثیر این جنبشها قرار گیرد.

این مثالهای ساده از بدیهیاتی است که برای اثبات آن نیاز به دلیل و برهان نیست. اما آنچه که مهم است این است که امت اسلامی باید به یک اقناع بزرگ دست یابد؛ که تغییری را که چه در سطح  کشور و یا در سطح جهان اسلامی قصد دارد ایجاد کند، جز اینکه که باید دشمن داخلی را قبل از دشمن خارجی نابود کند، بدست نخواهد آمد.

تا زمانی که امت اسلامی گرفتارغده سرطانی است، همچنان از عقبماندگی، جنگ، فتنه، فقیر بودن و تسلیم در برابرغرب رنج خواهد برد و رژیم صهیونیستی نیز به مسلمانان حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار