وزیر آموزش و پرورش:

خیران مدرسه ساز از ما بهتر مدارسشان را اداره می‌کنند

نوری گفت: کسی که خودش مدرسه‌ای را ساخته است؛ بهتر از وزارت آموزش و پرورش می‌تواند مدرسه را اداره کند.
کد خبر: ۵۵۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 06November 2022

خیران مدرسه ساز از ما بهتر مدارسشان را اداره می‌کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در آئین تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با گرامی‌داشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ و خیران مدرسه ساز درگذشته اظهار داشت: آقای درخشانی مهر مربی پرتلاش و صمیمی و خندان بود و همیشه این اخلاق نیکو موجب بهبود عملکردشان می‌شد.

نوری با بیان اینکه آقای خان محمدی هم از تهران برای محرومیت زدایی به مناطق مستعد نیازمند رفتند؛ گفت: جامعه خیرین کشور همواره پشتیبان نظام آموزشی است و ما باید پشت و همکار یکدیگر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس مبتنی بر زیست بوم مناطق ساخته نمی‌شوند؛ گفت: توجه به مواد اولیه ساخت و ساز و طراحی در ساخت بسیار مهم است و در ساخت مدرسه باید از این پس بیشتر به این موارد توجه کنیم.

وی افزود: ما از خیران مدرسه ساز می‌خواهیم در امر مدرسه داری هم ما را یاری کنند؛ شما بهتر از ما مدرسه را اداره می‌کنید. کسی که خودش مدرسه را ساخته است؛ بهتر از وزارت آموزش و پرورش می‌تواند مدرسه را اداره کند.

نوری با بیان اینکه لیست املاک وزارت آموزش و پرورش را تهیه کردیم؛ گفت: ما تعهدات زیادی به خیران داریم که مانده است؛ در تلاشیم تا با تهاتر زمین و ملک شناسایی شده با دستگاه‌های دیگر کمبود ۲۵۰ میلیارد تومانی را جبران کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به وجود املاک مازاد در وزارت آموزش و پرورش گفت: املاک اضافی را می‌توانیم واگذار کنیم تا کمبود اعتبار را در راه نوسازی مدارس جبران کنیم. رخشانی مهر شناسایی املاک مازاد را در دستور کار خود قرار دادند؛ خان محمدی هم باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها