عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن:

آمریکا به‌دنبال تشدید تنش‌ها در یمن است

القحوم گفت: آمریکا به صورت مستقیم در «یمن» و مشخصاً در «حضرموت» حضور نظامی دارد.
کد خبر: ۵۵۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ - 07November 2022

آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها در یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: آمریکا به صورت مستقیم در «یمن» و مشخصاً در «حضرموت» حضور نظامی دارد.

القحوم روز یکشنبه در سخنانی افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه با هدف سیطره بر تنگه باب المندب دست به تحرکاتی زده‌اند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: امارات به دنبال ایجاد تغییرات جمعیتی در جزیره میون است و ما این اقدام خصمانه را از نزدیک دنبال می‌کنیم و اجازه انجام آن را نخواهیم داد. انصارالله برای صیانت از حاکمیت و استقلال یمن از توانایی نظامی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن باید بفهمد که یمن از توانمندی نظامی بالایی برخوردار است که می‌تواند از هویت ملی و مرز‌های خود صیانت نماید. دولت نجات ملی یمن در صنعا به حمایت از کشتیرانی بین‌المللی طبق قوانین بین‌المللی پایبند است.

القحوم اضافه کرد: آمریکا در یمن حضور مستقیم نظامی دارد و نظامیان این کشور مشخصاً وارد حضرموت شده‌اند. همچنین نظامیان انگلیس نیز در استان المهره مستقر هستند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه نظامیان آمریکایی و انگلیسی این هفته وارد یمن شده‌اند و به دنبال تشدید دور تازه‌ای از تنش‌ها هستند، تاکید کرد که مردم یمن آماده دفاع از کرامت خود و هر وجب از خاک کشورشان هستند.

دولت نجات ملی یمن در صنعا روز پنج شنبه گذشته ایالات متحده را به مانع تراشی مقابل تحقق صلح در یمن متهم کرده و مسئولیت جنگ و محاصره علیه این کشور را که بیش از ۷ سال است به طول انجامیده متوجه واشنگتن دانسته بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار