مدیر موسسه پیام‌آوران ایثار:

شهدا و آزادگان برای جامعه الگو باشند/ در روایت‌ها باید صداقت داشته باشیم

اعتماد گفت: شهدا و آزادگان و همبستگی مردم همواره برای جامعه ما می‌تواند الگو باشد البته با رعایت این اصل که ما خودمان آن‌ها را روایت کنیم؛ در روایت‌ها باید صداقت داشته باشیم و وقایع را درست بیان کنیم.
کد خبر: ۵۵۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ - 07November 2022

شهدا و آزادگان برای جامعه الگو باشند/ در روایت‌ها باید صداقت داشته باشیم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حمید اعتماد» از جانبازان بصیر و ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت توجه به «جهاد تبیین»، اظهار داشت: در عصر رسانه و ارتباطات با نوع جدیدی از جنگ روبه‌رو هستیم. این جنگ مستقیم بر افکار و احساسات مخاطبان خود اثر گذار است. این جنگ شناختی عامل اصلی ایجاد شک و یقین در بین آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: ایجاد شک و یقین زمینه‌ساز حُب و بغض‌ها در میان جوان است. در چنین شرایطی باید به تبیین درست و علمی تاریخ و پیشرفت‌های خودمان بپردازیم و یکی از دوران‌های شکوهمند تاریخ هشت سال دفاع مقدس است. برخلاف اینکه دشمنان مدعی هستند ایران در آن زمان پیشرفت چندانی در عرصه‌های علمی و فناوری نداشته است، اما دستاورد‌های دوران جنگ تحمیلی چیزی غیر از این را بیان می‌کند.

آزاده دفاع مقدس با اشاره به چند نمونه از دستاورد‌های صنعتی و تحقیقاتی خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین ضرورت دارد که از پیشرفت‌های کشور که ریشه در دل جنگ دارند سخن بگوییم. در دوران تحریم و جنگ در حالی که دشمن توسط غرب و کشور‌های اروپایی حمایت می‌شد توانستیم پل بعثت را احداث کنیم. موشک بسازیم و در صنایع اکترونیکی دستاورد‌های مهمی داشته باشیم. این تجربه‌ها برای ما بزرگترین سرمایه هستند که باید به طور علمی برای دانشجویان تبیین شوند.

مدیر موسسه پیام آوران ایثار گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه اصل هم هستند که مقاممعظم رهبری به آن تأکید دارند. خوشبختانه دوران دفاع مقدس مملو از جلوه‌های عملی این سه مورد است. شهدا و آزادگان و همبستگی مردم همواره برای جامعه ما می‌تواند الگو باشد البته با رعایت این اصل که ما خودمان آن‌ها را روایت کنیم. در روایت‌ها باید صداقت داشته باشیم و وقایع را درست بیان کنیم. برای پیروزی و شکست‌هایمان دلیل بیاوریم و با جوانان گفتگو کنیم تا شک و شبهه آن‌ها بر طرف شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار