نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند

آیت‌الله «عبادی» گفت: شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند و براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.
کد خبر: ۵۵۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 07November 2022

شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند/ زنده نگه‌داشتن یاد شهدا؛ یک خواسته فطریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ول‌فقیه در خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در سومین یادواره ۲۵ شهید اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، اظهار داشت: از پیچیده‌ترین مسائل جهان هستی، مسئله شناخت حیات است که این مهم نیز دارای سلسله مراتبی است.

وی با بیان اینکه حیات نباتی در وجود انسان و حیوان مشترک است، بیان داشت: انسان دارای حیات انسانی، عقلانی، علمی، عرفانی، حیات طیبه و حیات الهی است لذا انسان اگر مثل آینه خدایی شود و صفات خداوند در او منعکس، به حیات الهی می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را یک خواسته انسانی، فطری و الهی دانست و مطرح کرد: شهدا براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

آیت‌الله عبادی شهدا از جمله شهید «سلیمانی‌»، شهید «چمران» و شهید «صیاد شیرازی» را نماد مقاومت و ایثار دانست و تبیین کرد: امروز در بین مردم، مسئولان و جوانان ما نیز از این افراد ناشناخته هستند که وقتی آزمایشی به وجود می‌آید، همه آن‌ها در صحنه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این مقطع آخرالزمانی که گاهی مرتبه بشر از حیوانات هم پایین آمده و درندگی، پستی و پلشتی بیداد می‌کند اگر در این مقطع خداوند دینش را یاری نمی‌کرد و در این نقطه مرکزی مقاومت در مقابل فساد اندیشه غرب به وجود نمی‌آورد هیچ چیز برای بشر باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این حکمت الهی بود که بندگان را دوست دارد و این تابلو و پایگاه را گذاشت برای کسانی که دوست دارند به این پایگاه بپیوندند و این یک مسئله بین‌المللی است و کل بشر به این پایگاه دعوت شده‌اند.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: خداوند بندگان را دوست دارد و این اراده اوست که در این دنیای کفر آخرالزمانی یک پایگاه برای حیات انسانی و حیات الهی به وجود آورد و شهدا این مسیر را رفته‌اند و کسانی هم که در انتظار هستند

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: وقتی مسیر اربعین حسینی باز می‌شود از کشورهای مختلف جهان، شیعه و سنی و سایر ادیان به‌خصوص افرادی از کشورهای غربی راهی کربلا معلی می‌شوند و خواستار عدل، عقل و مصلح هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار