بازدید وابستگان نظامی مقیم تهران از دانشگاه عالی دفاع ملی

وابستگان نظامی ۳۵ کشور مقیم تهران از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید کردند.
کد خبر: ۵۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 07November 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، وابستگان نظامی ۳۵ کشور مقیم تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی از مراکز علمی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.

در ادامه این بازدید، نشست هماهنگی همایش هندسه نظم نوین جهانی نیز برگزار شد.

دانشگاه عالی دفاع ملی

سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: این نشست ظرفیت بسیار خوبی برای آشنایی شما نمایندگان نیرو‌های مسلح کشور‌های دوست و هم‌پیمان با دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین زمینه‌سازی گسترش ارتباط علمی و فناوری است.

سردار احمدی‌مقدم هدف دیگر این نشست را آماده‌سازی شرایط برای برگزاری نشست بین‌المللی در حوزه بررسی هندسه نظام نوین جهانی دانست و گفت: شرایط روز جهان و اتفاقات مختلف نیازمند بررسی‌های دقیق علمی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تأثیر آن بر جهان، ادامه داد: جنگ اوکراین، تمامی ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی تامین غذا و انرژی جهان را تحت تأثیر قرار داده و چالش‌های متعددی را برای کشور‌های مختلف به‌وجود آورده است و کشور‌های بسیاری از این حوادث تأثیر پذیرفته‌اند که اتفاقاتی از این دست، نیازمند بررسی‌های دقیق علمی و دانشگاهی است تا با همکاری‌های بیشتر بتوان از تکرار این حوادث جلوگیری کرد.

بازدید وابستگان نظامی مقیم تهران از دانشگاه عالی دفاع ملی

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: تحولات جهان نشان می‌دهد که نظام جهانی در حال تغییر و نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است که می‌طلبد مراکز علمی و دانشگاهی این تحولات و نظم نوین جهانی را تبیین کنند.

سردار احمدی‌مقدم مفهوم‌شناسی نظم نوین جهانی را از جمله اهداف مراکز علمی و دانشگاهی دانست و گفت: بر همین اساس، همایش برسی تغییر هندسه نظم جدید جهانی در اردیبهشت سال آینده به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار