رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

شهید فخری‌زاده منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای بود

حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به نقش مؤثر شهید فخری‌زاده در افزایش بازدارندگی دفاعی کشور، گفت: این شهید والامقام با منسجم کردن عناصر علمی و دانشگاهی، منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای به کشور شد.
کد خبر: ۵۵۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 07November 2022

جلسه ستاد برگزاری گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید فخری‌زادهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه ستاد برگزاری گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید فخری‌زاده با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، اظهار داشت: این آیه به مردانی اشاره می‌کند که صادقانه به عهد خود وفا کرده و جان عزیز خود را در راه خدا فدا کردند؛ همه شهیدانی که ما تقدیم انقلاب و امنیت و سلامت کرده‌ایم، مصداق بارز این آیه شریفه هستند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر گفت: دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده در زمان خود گمنام بود و این انتخاب خود او بود که گمنام بماند؛ او اگرچه در عرصه ادبیات، عرفان، فلسفه و... صاحب‌نظر بود، اما کسی او را نمی‌شناخت؛ در حالی که دشمنان او را به خوبی می‌شناختند تا جایی که پس از شهادت این دانشمند فرهیخته، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این نکته اذعان کرد که اسرائیل دیگر از امشب می‌تواند راحت بخوابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه آخرین صحبت‌های این شهید بزرگوار، دفاع از انقلاب، قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) بود، افزود: او در حوادث پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشت و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در آنجا وقتی مظلومیت و محرومیت کشور عزیزمان را دید، تصمیم گرفت به مسائل علمی و پژوهشی روی بیاورد با این امید که بتوانیم تمامی نیازمندی‌های خود را بدون کمک از بیگانگان در داخل تأمین کنیم.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده با منسجم کردن عناصر علمی و دانشگاهی منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای به کشور شد و این قدرت بازدارندگی که امروز جمهوری اسلامی به آن دست یافته و هیچ کشوری نمی‌تواند به خاک ایران طمع داشته باشد، به برکت تلاش‌های مجاهدانه دانشمندان ایرانی به‌ویژه دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور عنوان کرد: اهمیت جایگاه شهید فخری‌زاده زمانی مشخص شد که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای در وصف ایشان از واژه «عنصر علمی کم‌نظیر» استفاده کردند؛ برای وزارت دفاع نیز افتخاری بزرگ است که شهید فخری‌زاده با این درجات علمی و سجایای اخلاقی به این مجموعه تعلق دارد و ما باید تمام مساعی خود را به کار ببندیم تا امسال هم مراسم گرامیداشت شایسته‌ای برای این شهید والامقام برگزار شود تا به فضل الهی بتوانیم نام و یاد این شهید را در یاد‌ها و قلب‌ها زنده نگه‌داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر کشور گفت: ما امروز به اتحاد و روحیه مقاومت و ایستادگی نیاز داریم؛ زیرا امروز دشمن با تمام توان خود در مقابل این انقلاب و نظام و اسلام ناب محمدی (ص) ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر شاهد بودیم که چگونه دشمن هر آن‌چه داشت را به میدان آورد و در راه ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران، تمام توان خود را به کار بست تا به اهداف پلید خود برسد؛ این در حالی است که با این حرکت‌ها به افکار عمومی بیش از پیش ثابت شد که دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب فروگذار نکرده و از رذیلانه‌ترین کار‌ها علیه امنیت مردم شریف ایران دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار