رونمایی از رمان «خوش به حال میرزا» در ندامتگاه مرکزی قم

رمان «خوش به حال میرزا» مشتمل بر شرح حال شهید ابوالفضل صفایی در ندامتگاه مرکزی قم رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ - 08November 2022

رونمایی از رمان «خوش به حال میرزا» در ندامتگاه مرکزی قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، همزمان با چهلمین سالگرد شهید ابوالفضل صفایی و در آستانه کنگره ملی شش هزار و  ۹۰ شهید استان قم، از رُمان «خوش به حال میرزا» زندگی حُرّ دفاع مقدس شهید ابوالفضل صفایی در زندان مرکزی قم رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این کتاب گروه سرود زندانیان به سرود خوانی پرداخت و سید احمد علوی در رثای شهدا اشعاری را قرائت کرد؛ همچنین محمد جواد احمدی به مداحی پرداخت.

سردار حاج حسین کاجی از راویان دفاع مقدس و مسئول انتشارات حماسه یاران در این مراسم، گفت: من همیشه به زندانیان عزیز گفته ام که زندان آخر راه نیست، بلکه اول راه است و می‌تواند به انسان کمک کند که ادامه مسیر زندگی خود را اصلاح کند.

وی ادامه داد: شهید ابوالفضل صفایی یکی از لات‌های معروف قم بود و خلاف‌های مختلفی را انجام داده بود. او در یک از روز‌ها که چاقوکشی کرده بود از ترس ماموران به سمت کوه خضر قم که آن زمان بسیار دور از قم بود فرار می‌کند و در آنجا شیخ جعفر مجتهدی آن عارف وارسته را می‌بیند که چله نشینی کرده بود و نفس شیخ جعفر به او می‌خورد و باعث تحول ابوالفضل می‌شود.

کاجی تأکید کرد: اینکه این شهدا رَه صد ساله را یک شبه رفتند، چون دعای پدر و مادر پشت سر آن‌ها بود و همچنین همراه شدن با رفیق خوب و احترام و توسل شهدا به حضرات معصومین علیهم السلام است.

وی در پایان گفت: فکر می‌کنم این متفاوت رونمایی از یک کتاب باشد که تا به حال در کشور انجام شده است و امیدوارم همه مخصوصاً زندانیان عزیز با مطالعه این کتاب بتوانند همانند شهید ابوالفضل صفایی، مسیر تحول درست را در زندگی خود ببینند و برایشان راهگشا باشد.

سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) نیز در سخنان کوتاهی پیروی همه از مسیر شهدا را ضروری دانست و تأکید کرد: نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر دو خصوصیت بارز شهدا است که همه ما باید در مسیر شهدا گام برداریم.

کتاب «خوش به حال میرزا» در ۱۷ فصل و ۱۲۵ صفحه به قلم مرتضی احمر و به همت انتشارات حماسه یاران چاپ و منتشر شده است.

در این مراسم، زندانیان و تعدادی از مسئولین مختلف دستگاه‌های استانی، فرماندهان نظامی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و علی اکبر خوشگفتار دبیر کنگره شهدای استان قم حضور داشتند.

انتهتای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار