رئیس سازمان بازرسی کشور عنوان کرد؛

رسیدگی و برخورد با ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی

«خدائیان» ترک فعل را از مهمترین مشکلات دستگاه‌های اجرایی برشمرد و رسیدگی و برخورد با ترک فعل دستگاه‌های اجرایی را رسالت این سازمان بیان کرد.
کد خبر: ۵۵۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 08November 2022

رسیدگی و برخورد با ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجراییبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «ذبیح الله خدائیان» رئیس سازمان بازرسی کشور امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، قانون جوانی جمعیت یا قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون حمایت از کالای ایرانی و ارتقای سلامت اداری را از جمله قوانینی برشمرد و اظهار داشت: اجرای این قوانین توسط دستگاه‌ها رصد می‌شود. متأسفانه در برخی موارد دستگاه‌ها دچار ترک فعل می‌شود و با آن برخورد خواهد شد و یکی از مشکلات موجود در جامعه مسئله ترک فعل و عدم انجام وظیفه از سوی دستگاه و مدیران است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشو ترک فعل را از جمله مشکلات برشمرد و بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای امور نیز از دیگر وظایف است و به عنوان عضوی از مجموعه دستگاه قضائی در شورای حفظ حقوق بیت المال در پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی سوء جریان‌ها و انحرافات و تخلف از قوانین کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور طبق قانون نظارت بر اجرای قانون و حسن امور را برعهده دارد، بیان کرد: در دوره جدید تحول و تعالی در قوه قضائیه وظیفه داریم قوانین را رصد کنیم و ببینیم دستگاه‌ها به این قوانین عمل می‌کنند یا خیر و براین اساس قوانین را رصد می‌کنیم. پس از ابلاغ تکالیف از دستگاه درخواست می‌کنیم تا اقدامات را اعلام کنند و پس از آن نسبت به راستی آزمایی اقدام می‌شود.

این مسئول پیشگیری از وقوع جرم را مسئله بسیار مهم برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم قبل از وقوع جرم و بروز خسارت هشدار دهیم و طبق قانون هشدار سازمان بازرسی دارای ضمانت اجرایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار