معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

رسانه‌ها به مثابه اسلحه در جنگ ترکیبی به کار گرفته می‌شوند

محبی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌ها به مثابه اسلحه در جنگ ترکیبی به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ - 08November 2022

رسانه‌ها به مثابه اسلحه در جنگ ترکیبی به کار گرفته می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «محسن محبی» معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (سه‌شنبه) در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در جنگ شناختی به جوانان و نوجوانان القا می‌شود که باید از اعتقادات دینی و مذهبی خود و حتی خدا و آموزه‌های مبنایی دینی خود در زندگی دست بردارند و این زمانی اتفاق می‌افتد که برخلاف نسل‌های قبلی که خانواده، معلم، نهاد‌های دینی و رسانه‌های داخلی بر زندگی افراد تأثیرگذار بود، هم اکنون فضای مجازی برای نسل جدید تعیین تکلیف می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین فضایی که نظام استکبار در قالب جنگ ترکیبی، جنگ شناختی علیه ایران اسلامی به خصوص جوانان و نوجوانان را شروع کرده است، تلاش دارد باور‌های زیرین و زیرساخت‌های فکری افراد را با انواع شبهات تغییر دهد که موفق شدن در این عرصه به معنی تغییر دادن ایدئولوژی یک ملت خواهد بود، چراکه رویکرد اصلی جنگ ترکیبی، شناختی است.

محبی افزود: در این راه دشمنان نظام اسلامی سوار بر موضوعات مختلف همچون اقتصاد، معیشت، اعتقادات و آزادی سیاسی از رسانه‌ها به عنوان ابزار موفقیت خود بهره برداری می‌کنند.

وی از بین بردن باورها، معرفت‌ها، جهان بینی و شلیک به سبک زندگی در قالب جنگ نرم و در نهایت حملات بی وقفه به سمت ادراک مغز‌های جوانان را از عناصر اصلی جنگ شناختی بیان کرد که ایجاد تقابل بین حاکمیت یک کشور و مردم از اهداف نهایی آن تعریف شده است.

محبی شرایط کنونی کشور را قرار گرفتن در حالت جنگ ترکیبی هوشمند دانست و با تاکید بر اینکه دشمن از موضوعات مختلف در زمان‌های گوناگون در این عرصه استفاده می‌کند، یادآور شد: باید توجه داشت که با تغییر ایدئولوژی و سبک زندگی ملت‌ها به راحتی می‌توان از مردم به عنوان سربازان نظام استکبار بهره برداری کرد که آمریکا طی سال‌های اخیر همین رویه را در پیش گرفته است تا بازتاب‌های منفی حضور فیزیکی ارتش خود در سایر کشور‌ها را از اذهان پاک کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افق جنگ‌ها در نظام جهانی به کلی دگرگون شده است، بر اصلاح تصورات گذشته برای مقابله با توطئه‌ها و حملات جدید دشمنان تاکید و اضافه کرد: الان جنگ سایبری و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده است که نمود‌های آن عبارتند از: تطهیر نظام و خاندان پهلوی، ۲ قطبی سازی کشور، غیرکاربردی نشان دادن دستاورد‌های دفاعی، وجود بی عدالتی و فساد در ارکان نظام، هجمه‌های سنگین به دکترین مقاومت، اتهام زنی به آزادی و حقوق شهروندی، سرکوب آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، تهدید استقلال سیاسی، برگشت به دامن غرب، حمله با امام راحل و مقام رهبری، ناتوانی در برخورد با دانه درشت‌ها و به بن بست رسیدن نظام.

محبی با تأیید میدان داری رسانه‌های نظام سلطه در جریان اغتشاشات اخیر، گفت: از آنجایی که این اتفاق نامیمون سالهاست جریان دارد، هم اکنون مردم به اخبار صدا و سیما اقبال چندانی نشان نمی‌دهند و در این خصوص باید اعتراف کرد که کشور ما مظلوم واقع شده است.

وی اهمیت آموزش‌های عمومی در حوزه پدافند غیرعامل را غیرقابل چشم پوشی دانست و با بیان اینکه طبق بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سالجاری وظایف مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است، گفت: بر این اساس یک درصد بودجه‌های تملک دارایی واحد‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی باید به همین منظور هزینه شود.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: این مجموعه طی سالجاری کتب ویژه‌ای برای مدارس تدوین کرده که هنوز آموزش و پرورش نسبت به چاپ و توزیع آن‌ها اقدام نکرده است.

محبی از رسانه‌های گروهی و فعالان خبری درخواست کرد در تحلیل‌های خود پیرامون حوادث اخیر کشور دچار یاس و ناامیدی نشده و هرگز مساله فروپاشی را مطرح نکنند، چراکه خون پاک شهدا این کشور را بیمه کرده است و فروپاشی به هیچ عنوان مطرح نیست و نباید نگران شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار