رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش:

دشمن درپی تقدس‌زدایی و ضربه زدن به ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام دهدار گفت: امروز دشمن به دنبال تقدس‌زدایی از ارزش‌های والایی چون شهادت، قرآن، مساجد و روحانیت است.
کد خبر: ۵۵۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ - 09November 2022

حجت‌الاسلام دهداربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش جمهوری اسلامی در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای ستاد آجا که صبح امروز (چهارشنبه) در دافوس ارتش برگزار شد، اظهار داشت: اسلام تنها مکتبی است که مطالب گسترده‌ای را از جایگاه و مرتبه مجاهدان فی سبیل الله و شهدای راه حق ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام دهدار با اشاره به آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ گفت: پروردگار در این آیه مقام شهدا را تبیین کرده و فرموده است «هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏‌اند، مرده مپندار بلکه زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند».

رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش همچنین در تبیین جایگاه رفیع شهادت عنوان کرد: زمانی که یک مرد در راه خدا شهید شد، هیچ فضل و نیکی بالاتر از مقام آن (شهادت) نیست.

وی ادامه داد: امام راحل شکل‌گیری نهضت اسلامی را مرهون فداکاری مردم می‌دانستند و بر تکریم مقام شهدا و خانواد‌های معظم آنان تأکید داشتند و بر همین مبنا در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کردند.

حجت‌الاسلام دهدار با بیان اینکه ما نیز باید با تأسی از مکتب اسلام و امامین انقلاب، قدر شهدا و خانواد‌ه‌های‌شان را بدانیم، افزود: هر کسی که امروز در عرصه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم این مقام شامخ و خانواد‌ه‌های معظم شهدا کوتاهی کند در واقع به کشور و مکتب اسلام خیانت کرده است.

رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تقدس‌زدایی از ارزش‌های والایی چون شهادت، قرآن، مساجد و روحانیت است، تصریح کرد: در همین فتنه اخیر شاهد توطئه دشمنان و برخی فریب‌خوردگان در این رابطه بودیم.

وی تأکید کرد: امروز همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشوری و لشکری باید برای مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های اصیل انقلابی برنامه داشته باشند و با طرح‌ریزی‌های عملیاتی پیش بروند.

حجت‌الاسلام دهدار با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت و خانواد‌ه‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، گفت: «فوکویاما» اندیشمند غربی، پویایی جامعه شیعی را به دلیل برخورداری از دو بال مهدویت و مکتب سرخ شهادت حسینی عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: فوکویاما می‌گوید پرنده شیعی به زره ولایت فقیه مجهز است و با بال مهدویت و اعتقاد به منجی و بال سرخ شهادت یعنی پیروی از مکتب امام حسین (ع) پرواز می‌کند و سقف پروازی‌اش آنچنان بلند است که هرچه تیر به سمتش شلیک می‌شود به آن نمی‌رسد.

رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش افزود: قضاوت یک اندیشمند غربی به مکتب حَقه تشیع این‌گونه است که تا زمانی که ارزش‌های اسلامی و دینی بر جامعه حاکم باشد، این انقلاب پابرجا خواهد بود و از این‌رو است که دشمنان امروز به دنبال تقدس‌زدایی از ارزش‌های ناب مکتب انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام دهدار عنوان کرد: دشمن این را خوب می‌داند که مادامی که به قرآن عمل می‌شود و خط سرخ شهادت ادامه‌دار باشد به سیاست‌های استعمارگرانه و تمامیت‌خواهانه‌اش نخواهد رسید.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار