معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرزندان شهدا و ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی هستند

«هاشمی» گفت: تعداد زیادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد در حال تحصیل و این قشر در آینده سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند.
کد خبر: ۵۵۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ - 09November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گردهمایی روسای ادارات آموزش استان‌ها که امروز (چهارشنبه) در مشهد برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار داشت: مهمترین زمان دانش‌آموزان و دانشجویان در اختیار مدارس و مراکز آموزشی عالی است، که در کنار ارتقا سطح علمی، باید برای فعالیت‌های فرهنگی انسان‌ساز تلاش کرد.

وی افزود: تعداد زیادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد در حال تحصیل و این قشر در آینده سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: دستیابی به یک ادبیات مشترک در خصوص سیاستگذاری‌‌ها و حل مشکلات پیش روی دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر در کمترین زمان ممکن از جمله اهداف این همایش است.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از توطئه‌های دشمن در فضای مجازی مورد هجمه قرار دادن کانون خانواده است.

این مسئول با بیان اينکه در فضای مجازی تشخیص محتواهای درست از نادرست نوعی جهاد تبیین است، بیان داشت: در جامعه امروز ضروری است که دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به اهداف، برنامه‌ها و نحوی فعالیت دشمن در رسانه، آگاهی پیدا کنند، لازمه تحقق مهم ارتقا سواد رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: با توجه به انجام تکالیف قانونی در مدارس شاهد، ملزم به تربیت نیروی انسانی برای آینده این کشور هستیم در همین راستا محور فعالیت اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کنار ارتقا سطح علمی، تربیت نیروی انسانی از دوران ابتدایی تا پایان دانشگاه است.

هاشمی یادآور شد: تشکل‌ها و هیئت‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هستند که می‌توانند بازوی توانمند بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها باشند.

در این نشست روسای ادارات آموزش استان‌ها اهم مشکلات پیش روی این حوزه را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها