فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه:

میدان نبرد امروز عرصه رسانه است

امیر «شفیعی» با اشاره به تغییر شکل نبردها از نظامی به رسانه‌ای و تبلیغاتی گفت: امروز میدان نبرد اصلی میدان رسانه است.
کد خبر: ۵۵۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 09November 2022

میدان نبرد امروز عرصه رسانه است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ‌دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) و ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل امروز (چهارشنبه) در همایش جهاد تبیین فرماندهان و کارکنان یگان‌های آجا مستقر در تبریز اظهار داشت: شکل نبردهای امروزی به‌طور کامل دچار تغییر شده است و توانایی نظامی تاثیرگذاری سابق را ندارد و میدان نبرد اصلی میدان رسانه است که دشمنان کشورمان در این عرصه با صرف هزینه‌های گزاف درصدد دستیابی به اهداف شومشان هستند. 

وی افزود: متاسفانه در کشور ما توجه و اهتمام کافی به موضوع رسانه و قابلیت‌های آن نشده است.

امیر «شفیعی» ادامه داد: در دهه‌های گذشته ملاک قدرت و اقتدار یک نظام با مولفه‌های قدرت نظامی و منابع سرزمینی سنجیده می‌شد ولی امروز یکی از مولفه‌های نخست در تعیین قدرت یک کشور، توانایی‌های رسانه‌ای آن کشور است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه تاکید کرد: دشمنان اسلام با بهره‌گیری از رسانه و با تبیین وارونه حقایق موجود سعی در منحرف کردن ذهن جوانان و القای افکار ناصحیح دارند که ضروری است کلیه مسئولین نظام مقدس اسلامی ایران تمام تلاش خود را در حوزه جهاد تبیین که ثمره‌اش روشنگری حقایق و بصیرت‌افزایی فرد فرد جامعه است، به کار گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای مقابله با تهاجم و جنگ نرم دشمن نیازمند جهاد تبیین هستیم که نمونه عینی این جهاد، حضرت زینب (س) بودند که با مجاهدت و تبیین و تشریح حادثه عظیم عاشورا، بنیه‌های نظام اسلامی را مستحکم ساخته و امروزه جهاد اکبر ما همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و همه باید به این مقوله اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام «حسن پرورش» معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: عدم توانایی تحلیل صحیح وقایع موجب موضع‌گیری اشتباه می‌شود و حاصل موضع‌گیری اشتباه، تصمیم غلط است.

وی اضافه کرد: ریزش‌هایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفته نتیجه تحلیل‌ها و تصمیمات نادرست است که آن هم ناشی از عدم وجود بصیرت کافی است. 

حجت‌الاسلام «پرورش» ادامه داد: دشمن‌شناسی در کنار بصیرت‌افزایی جامعه از جمله موضوعاتی هستند که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند. 

وی در تشریح مفهوم دشمن‌شناسی گفت: مهارت دشمن‌شناسی نتیجه عمل به سه عامل مهم است که عبارتند از شناخت خوب دشمن، اشراف به نقشه‌ها و اهداف دشمن و اشراف به شیوه‌ها و ابزار و حربه‌های دشمن است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی‌سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها نشأت گرفته از عمق مفاهیم قرآنی است و از همین روست که دشمن اعتراف می‌کند که حاصل تلاش‌های گسترده اندیشکده‌هایشان با سخنرانی‌های یک ساعته مقام معظم رهبری نقش بر آب می شود. 

وی افزود: دشمن برنامه‌ریزی گسترده و پرهزینه‌ای برای حوادث اخیر داشت و این فتنه را تحت‌تأثیر شکست‌های سابقشان در فتنه‌های دهه‌های اخیر با ماهیت‌های فرهنگی و اجتماعی طرح‌ریزی کردند و با سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم در حوزه معیشتی قصد داشتند به اهداف خبیثانه خود دست یابند. 

حجت‌الاسلام «پرورش» گفت: با این وجود دشمن اشتباه بزرگی در محاسباتش کرد و آن عدم شناخت کافی‌شان از مردم شریف کشورمان بود که این اشتباه هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های گستردشان را برباد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها