رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

تعیین نقشه‌راهی ۱۰ ساله برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سردار سلیمانی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مسئول نقشه راهی را تدارک دیده‌ایم که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود تا طی یک مسیر ۱۰ ساله بتوانیم گام بلندی را در خصوص معرفی کتب و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و پایداری برداریم.
کد خبر: ۵۵۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 10November 2022

سردار سلیمانی: تعیین نقشه‌راهی ۱۰ ساله برای تبیین دفاع مقدسبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سردار غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) در گلزار شهدای قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت به ویژه شهدای قم اظهار داشت: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، شاهد برپایی یازدهمین نمایشگاه ملی «کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری» هستیم و جای شکرگزاری و سپاس به درگاه خداوند متعال را دارد که در میان ملت ایران زندگی می‌کنیم و در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که ملت درحال تاریخ‌سازی هستند.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه حرکت بصیرت‌مدارانه ملت ایران بی‌نظیر و کم‌نظیر است، افزود: دوره مقاومت یک دوره استثنایی، قابل توجه و جذاب است و همانطور که دفاع مقدس ما، برگرفته از تعالیم سیدالشهدا (ع) است در شرایط امروز نیز تعالیم مهدویت و عاشورا مورد توجه است.

روحیه مقاومت شرط پیروزی برابر چالش‌هاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گفتمان مقاومت در جهان اسلام امروز به عنوان یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود، تصریح کرد: موسسات مطالعات راهبردی غرب به گفتمان‌سازی انقلاب توجه کرده‌اند، در تحقیقاتی که در برخی از این مؤسسات انجام شده یکی از شروط و الزامات پیروزی ملت در رویارویی‌های با چالش‌ها، برخورداری از روحیه مقاومت شمرده شده است، آن‌ها اعلام کرده‌اند که برای پیروزی فقط داشتن ثروت، سرمایه و فناوری‌های بروز کافی نیست بلکه یک شرط لازمی باید در کنار این‌ها وجود داشته باشد که آن روحیه مقاومت است.

وی ادامه داد: روحیه مقاومت یک ترجمان دیگری هم دارد و آن این است که ملت ما فرزندان عاشورا هستند و با تمسک به روحیه مقاومت قرار نیست دیگر عاشورای سال ۶۱ هجری تکرار شود و بر اساس سنت الهی مسیر ما مسیر رسیدن به پیروزی‌های بزرگ است و ما در اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی قرار گرفته‌ایم که امام راحل هم فرمودند اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و این فتوحات بدون تردید زیر چتر گفتمان مقاومت محقق می‌شود.

سلیمانی برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را یک رویداد بزرگ فرهنگی، وجه برجسته، منبع جوشان و منتشرکننده و ترویج‌دهنده گفتمان دفاع مقدس دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دانش‌آموزان و دانشجویان باید به صورتی دفاع مقدس را فهم کنند که پیشکسوتان دفاع مقدس آن را فهم کرده‌اند.

وی با طرح این سئوال که چگونه می‌توان به تبیین دفاع مقدس برای نسل جوان رسید؟، گفت: خواندن کتاب یکی از راه‌های موفقیت در این عرصه است و سرمایه‌گذاری برای خلق آثار ماندگار و تاثیرگذار در قالب‌های داستان، رمان، خاطره و دلنوشته می‌تواند این مسیر را برای ما تسهیل کند.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: ما با هماهنگی دستگاه‌های مسئول و به‌صورت مردم‌پایه و با بسیج همه ظرفیت‌ها نقشه راهی را تدارک دیده‌ایم که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود تا طی یک مسیر ۱۰ ساله و در قالب دو برنامه پنج ساله بتوانیم گام بلندی را در خصوص معرفی کتب و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و پایداری برداریم.

وی با بیان اینکه اکنون در موقعیت مطلوبی برای برپایی نمایشگاه‌ها و معرفی محصولات هستیم، عنوان کرد: ظرفیت‌های مردم پایه بسیج در کنار ظرفیت‌های بزرگ در کشور به ویژه ناشران با تجربه و صاحب نام می‌توانند یک حرکت ملی قابل قبول را رقم بزنند تا در بعد مؤلفه‌های فرهنگی به قدرت ایران اسلامی افزوده شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین مجاهدت‌هایی که جوانان، نخبگان و اندیشمندان باید به آن توجه کنند این است که فرهنگ دفاع مقدس باید به عموم مردم منتقل شود و توجه مردم به نوشته‌ها و انتشارات مربوط به دفاع مقدس ستودنی و قابل توجه است چراکه کتاب‌ها در سطح قابل توجهی منتشر و دوره‌های نشر تکرار می‌شوند.

معرفی کتب دفاع مقدس نیازمند سرمایه‌گذاری است

وی ادامه داد: ما باید در زمینه معرفی کتب دفاع مقدس، انقلاب، مقاومت و پایداری سرمایه‌گذاری کنیم که این سرمایه‌گذاری بیمه است و نتیجه‌های ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که در گام دوم انقلاب باید به سمت تمدن‌سازی حرکت کرد و ما تشکیل الگوی جذاب انقلاب اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی، توسعه جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت را در کنار هم دنبال می‌کنیم تا تمدن‌سازی محقق شود.

وی با بیان اینکه تمدن جهان اسلام باید با در کنار هم قرار گرفتن ملت‌ها و امت‌های مسلمان محقق شود، عنوان کرد: اتحاد و انسجام از مهم‌ترین ارکان تحقق تمدن است.

رئیس سازمان بسیج از تلاش‌های سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در راستای برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: در این فرصت از همه ناشران که در این رویداد بزرگ شرکت کرده‌اند و همه ظرفیت‌ها را گردهم آورده‌اند، تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار