مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تاکید کرد؛

ضرورت روایت و تبیین حماسه های دفاع مقدس با زبان هنر برای جوانان

سرهنگ کریمی گفت: یکی از نقاط قوت برگزاری جشنواره فتح ایجاد رقابت بین گروه‌های رزم نواز در سطح نیرو‌های مسلح استان است و تقویت آهنگ نوازی حماسی موجب تقویت روحیه رزمندگان می‌شود و قطعا جشنواره ترنم فتح اثرات مطلوبی در اجرای رسالت‌های نیرو‌های مسلح دارد.
کد خبر: ۵۵۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ - 10November 2022
ایجاد رقابت بین گروه های رزم‌ نواز از اهداف جشنواره ترنم فتح است/ضرورت روایت و تبیین حماسه های دفاع مقدس با زبان هنر برای جوانانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ترنم فتح استان در مجتمع آیینه اراک اظهار داشت: وجود یگان‌های رزم نوازان در نیروهای مسلح همواره توانسته در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و ارتقاء روحیه رزم آموزی رزمندگان نقش موثری ایفا کند و رزم نوازان با اجرای سرود و موسیقی‌های حماسی در اجرای موفق ماموریت‌های نیروهای مسلح موفق عمل کردند.
 
سرهنگ کریمی افزود: در دوران دفاع مقدس نوای گرم حاج صادق آهنگران موجب ایجاد شور و اشتیاق در رزمندگان و جوانان میشد و امروز موسیقی باید جوانان را با حرکت های مثبت تشویق کند و خوشبختانه الگوهای موفقی همچون سرود سلام فرمانده در طی سالیان اخیر داریم که توانسته اثرات مثبت بر روی نوجوانان و جوانان بگذارد و دشمنان را ناامید سازد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهداف جشنواره ترنم فتح بیان کرد: جشنواره ترنم فتح با اهداف یادآوری سرودها و مارش های حماسی برای رزمندگان در دفاع مقدس، ارتقای سطح موسیقی حماسی و ملی در کشور، نهادینه سازی سرودهای ملی و حماسی، ارتقای سطح روحیه و نشاط در نیروهای مسلح و ارتقای سطح آفندی پیش بینی شده که هرساله برگزار می شود.
 
وی افزود: امسال افتخار این را داریم پنجمین دوره از جشنواره ترنم‌ فتح را ویژه نیروهای مسلح استان برگزار کنیم که از همه یگان های استان در این جشنواره شرکت کردند و برترین ها به جشنواره کشوری معرفی خواهند شد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: رتبه اول جشنواره ترنم فتح به گروه رزم نوازان مرکز آموزشی درجه داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی ارتش، رتبه دوم به گروه رزم نوازان سپاه حضرت روح الله(ره) استان مرکزی تعلق گرفت و مابقی گروه های رزم نوازان یگان ها مورد تقدیر قرار گرفتند و در بخش تک نوازی نیز افرادی رتبه برتر کسب کردند.
 
وی اضافه کرد: فراخوان این دوره از جشنواره در اردیبهشت منتشر شد و یگان های شرکت کننده مورد ارزیابی قرار گرفتند و منضبط ترین یگان از لحاظ آموزش یگان رزم نواز است و خوشبختانه سطح آمادگی این یگان ها در استان مرکزی بسیار مطلوب است.
 
سرهنگ کریمی یکی از نقاط قوت برگزاری جشنواره فتح را ایجاد رقابت بین گروه های رزم‌ نواز در سطح نیروهای مسلح استان خواند و گفت: تقویت آهنگ نوازی حماسی موجب تقویت روحیه رزمندگان می شود و قطعا جشنواره ترنم فتح اثرات مطلوبي در اجرای رسالت های نیروهای مسلح دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از ضرورت های مهم امروز کشور تبیین دستاوردهای انقلاب و روایت حماسه های دفاع مقدس از طریق زبان هنر و به شیوه های هنری است و جهاد تبیین یکی از پایه های آن زبان هنر است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار