نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

مجلس به شعار شفافیت عمل کرد

متفکرآزاد گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی به وعده خود درباره شفافیت عمل کرد، اما الان منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این مصوبه هستیم.
کد خبر: ۵۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 10November 2022

مجلس به شعار شفافیت عمل کرد

به گزاش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روح الله متفکرآزاد» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره میزان تحقق شعار شفافیت در مجلس یازدهم، اظهار داشت: تحقق شفافیت وعده تعداد زیادی از نمایندگان مجلس یازدهم در زمان انتخابات بود.

وی تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی پیکره واحد نیست و طبق قانون اساسی فعالیت‌های هر نماینده‌ای قائم به شخص است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مانند دولت نیست که یک نفر در انتخابات ریاست جمهوری رأی می‌آورد و پاسخگوی کل بدنه دولت است.

متفکرآزاد ادامه داد: ما می‌توانیم بگوییم که اکثریت مجلس درباره شفافیت چه گفته است. در واقع، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شعار عمل به شفافیت را داده بودند و بنده هم یکی از نمایندگانی بودم که این وعده را دادم.

وی متذکر شد: زمانی که مجلس یازدهم آغاز به کار کرد، اولین طرحی که بنده به همراه ۶ نفر از نمایندگان دیگر به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردیم، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود. سپس طرح‌های دیگری هم درباره شفافیت به مجلس آمد و در نهایت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها مصوب شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی به وعده خود عمل کرد و ما درباره شفافیت مصوبه داریم.

متفکرآزاد بیان کرد: البته شورای نگهبان ایراداتی به مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها گرفت و این مصوبه جهت اصلاح به مجلس ارجاع شد که برخی از موارد آن اصلاح شد. مجلس در برخی از موارد روی مصوبه خود درباره شفافیت پافشاری کرد و به همین دلیل مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و الان منتظر نظر آنان هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما حتماً پیگیری می‌کنیم که هر چه زودتر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها اعلام نظر کند. رئیس مجلس شورای اسلامی هم اخیراً در صحن علنی مجلس از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که زودتر درباره این موضوع تصمیم‌گیری و اعلام نظر کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها