سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی:

بیانیه گام دوم انقلاب الگوی مدیریت جامعه بر مبنای حکمرانی مردمی است

«تحفه‌گر» گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، یک سند حکومتی، سیاسی یا دولتی نیست بلکه فرمانی جامع خطاب به تمام مردم ایران بوده و بازآرایی الگوی مدیریت جامعه به حکمرانی مردمی، کوششی در راستای اجرای این فرمان است.
کد خبر: ۵۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 10November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «افشین تحفه‌گر» سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در حاشیه رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی با اشاره به شعار این رویداد «برای حکمرانی مردمی»، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، یک سند حکومتی، سیاسی یا دولتی نیست بلکه فرمانی جامع خطاب به تمام مردم ایران بوده و بازآرایی الگوی مدیریت جامعه به حکمرانی مردمی، کوششی در راستای اجرای این فرمان است.

وی با تأکید بر تبیین نقش فرهنگ عمومی در شکل‌گیری شاخص‌های حکمرانی افزود: آنجا که در بیانیه گام دوم بر شاخص‌هایی نظیر مدیریت جهادی، مردم‌سالاری دینی، عدالت و مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، نفی تصدی‌گری دولت، مردمی کردن اقتصاد و تقویت تولید برای حکمرانی خوب، صحه گذاشته می‌شود؛ مفهوم فرهنگ عمومی در نقطه‌ی کانونی قرار می‌گیرد چراکه پیش و بدون شکل‌گیری یا احیای مؤلفه‌های فرهنگی جامعه، نمی‌توان این شاخص‌ها را محقق کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به همگرایی محورهای رویداد با سرفصل‌های ابلاغی پانزده‌گانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فکر و اندیشه، خانواده، نشاط اجتماعی، مصرف فرهنگی شامل هنر و رسانه شماری از این سرفصل‌هاست که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها قرار گرفته است.

تحفه‌گر سپس از تشکیل دو کارگروه «صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان» و «زیست عفیفانه» ذیل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و تصریح کرد: تشکیل این کارگروه‌ها و پیگیری مصوبات آن‌ها در فهرست مأموریت‌های این شورا قرار دارد و دبیرخانه مکلف شده است این دو موضوع را در اولویت محورهای عملکرد خود قرار دهد.

این مسئول با ابراز امیدواری از این‌که رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی به رویداد فرآیندی و ادامه‌دار تبدیل شده و دسترس‌پذیری حکمرانی مردمی را تسهیل کند، از عموم صاحب‌نظران و فعالان فرهنگی برای همکاری با شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان دعوت نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار