جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج از بخش‌هایی که برای سربلندی و قدرت ایران برنامه دارند، حمایت می‌کند

سردار قریشی گفت: بسیج حامی و پشتیبانی‌کننده از همه بخش‌هایی است که برای سربلندی و قدرت ایران و کوتاه کردن دست متجاوزین چه به صورت نظامی، چه غیرنظامی طرح یا برنامه داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ - 10November 2022
بسیج از بخش‌هایی که برای سربلندی و قدرت ایران برنامه دارند، حمایت می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه رویداد ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا درود می‌فرستم بر شهدای مظلوم فتنه آمریکایی - صهیونیستی و سعودی اخیر و همچنین درود می‌فرستم بر بانیان، خادمان و مشارکت‌کنندگان در این رویداد ملی؛ همه شما تحول‌خواهان که با دغدغه تحول در تعلیم و تربیت به ویژه در آموزش و پرورش با تشکیل سکوی تحول در آن یعنی جبهه علمی و تحول‌خواه مردمی متشکل از ده‌ها هسته دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق در این مراسم حضور یافتید. 
 
سردار قریشی افزود: این رویداد با احصای چندین مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش و تولید و ارائه محصولات راهگشایی خلاقانه، نوآورانه و روزآمد را ارائه خواهد کرد و یکی از مهمترین مطالبات تحولی و اعتلابخش رهبر انقلاب اسلامی و همچنین نیاز‌های حیاتی کشور است و با ارائه آن به بزرگان عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، حامیان و پشتیبانان این رویداد بزرگ ملی کمک ارزشمندی به تحول اساسی در حوزه آموزش و پرورش خواهد کرد.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نگاه ساحت‌های تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی یعنی ساحت‌های اعتقادی، سیاسی، علمی، اخلاقی، زیباشناختی، هنری، اقتصادی، حرفه‌ای، علمی و فناوری مبتنی بر ارزش‌های قرآن کریم و سنت معصومین علیه‌السلام نقش منحصر به فرد و برجسته آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی و متولی فرایند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های آن موضوعی مهم به شمار می‌آید، به شکلی که رهبر انقلاب اسلامی فرموده اند «آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرف آن است.»
 
متأسفانه از پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی ده سال گذشته بازماندیم
 
وی ادامه داد: امیدوارم حاصل تحول اساسی آموزش و پرورش در راستای تربیت انسانی موحد، مؤمن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، تلاش‌گر، وطن‌دوست، دانا، سالم، بانشاط، دارای عزت نفس و پاکدامنی و همچنین خلاق و کارآفرین باشد.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است مورد مطالبه رهبر انقلاب اسلامی قرار دارد، ولی متأسفانه حتی از پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی ده سال گذشته بازماندیم و موفق به اجرای آن نشدیم.
 
وی افزود: اگرچه اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای سند تحول صورت گرفته و وقتی آن را با عرصه‌های دیگر مقایسه کنیم، معتقدیم با توجه به توانایی‌هایی که فرزندان این مرز و بوم دارند کار شدنی است و با توجه به نقش پایه‌ای و ریشه‌ای که آموزش و پرورش در ارتقا و اعتلای ایران اسلامی دارد باید اولویت ویژه‌ای برای سند تحول آموزش و پرورش قرار دهیم.
 
امروز به سطحی از دنیا رسیدیم که در برخی از بخش‌ها به ویژه در جراحی مغز، قلب، چشم و پیوند اعضا در رتبه‌های جهانی می‌درخشیم
 
وی ادامه داد: با نگاهی به نیم‌قرن از عمر پربرکت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف می‌توانیم الگو‌هایی را بیابیم و مسیری را طی کنیم که توانسته برای ملت در بخش‌های مختلف افتخاری کسب کند.
 
سردار قریشی تاکید کرد: در عرصه پزشکی در رژیم وابسته و مستبد پهلوی آنچنان عقب‌افتاده بودیم که نیاز به پزشک عمومی را با دعوت از دانشجویان رشته پزشکی هندی، بنگلادشی و پاکستانی تأمین می‌کردیم. در عرصه دارو اقلام بسیار محدود و فاقد ارزش حیاتی تولید می‌شد، ولی امروز به برکت همین خلاقیت‌ها و تدابیر به سطحی از دنیا رسیدیم که در برخی از بخش‌ها به ویژه در جراحی مغز، قلب، چشم و همچنین پیوند اعضا مانند کلیه و کبد در رتبه‌های جهانی می‌درخشیم.
 
در زمینه چشم‌پزشکی رتبه اول خاورمیانه را داریم
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه چشم‌پزشکی رتبه اول خاورمیانه را داریم، گفت:‌در جراحی قلب کودک نیز رتبه اول جهان و پیوند اعضا سومین جهانی هستیم. در بخش تولید دارو بیش از ۹۷ درصد نیاز کشور را تولید می‌کنیم و تولید بیش از پنج ماه از واکسن کرونا اقدامی بود که ما را هم‌ردیف پنج کشور پیشرفته دنیا قرار داد. در حوزه سلول‌های بنیادین اقدامات خوبی صورت گرفته است و در عرصه زیرساخت‌ها با ساخت بیش از ۶۰۰ سد در مقابل ۳۱۳ سد قبل از انقلاب که توسط خارجی‌ها ساخته شده بود، در مقام سوم قدرت جهانی ساخت سد قرار گرفته‌ایم.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در زمینه ساخت پل، پالایشگاه و پتروشیمی مقتدریم و همچنین در حال تولید گاز و نفت زیاد توسط نیرو‌های توانمند ایرانی هستیم.
 
وی درباره بخش نظامی گفت: ستون فقرات ارتش ما در دوره پهلوی توسط آمریکایی‌ها شکل گرفته بود و مغز متفکر آن ارتش توسط آمریکایی‌ها تشکیل شد. بیش از ۶۰ هزار نظامی آمریکایی ۴۰۰ هزار نظامی ما را اداره می‌کردند، ولی با وجود این قادر به ساخت پیش‌پا افتاده‌ترین سلاح‌ها نبودیم. در دوران دفاع مقدس حتی کشور این توان را نداشت تا بتوانیم سلاح‌های انفرادی و موشک‌های پیش‌پا افتاده را بسازیم، این در حالی بود که بودجه‌های هنگفتی در بخش نظامی هزینه می‌شد و به ظاهر مورد حمایت غرب و آمریکا بودیم.
 
توانسته ایم پیشرفته‌ترین موشک‌ها، پهپادها، ماهواره‌ها، رادارها، انواع شناور دریایی، تانک‌ها و توپ‌ها را بسازیم
 
وی اضافه کرد: امروز با همین وجود توان، خلاقیت و شجاعت‌ها در شما عزیزان توانستیم پیشرفته‌ترین موشک‌ها، پهپادها، ماهواره‌ها، رادارها، انواع شناور دریایی، تانک‌ها و توپ‌ها که فرصت نیست به ویژگی‌های برجسته آن اشاره کنم را بسازیم.
 
سردار قریشی گفت: از نظر علمی برای اولین‌بار در پانصد سال گذشته افتخار داریم در جنگ بزرگی که یک طرف جهان قرار داشت و یک طرف ایران، اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود، این در حالی است که در دوره قاجار و پهلوی بخش‌های مهمی از ایران جدا شدند. از آنجایی که بیشتر سعی می‌شود دوره پهلوی تحریف شود، بد نیست اشاره کنم که در دوره رضاخان به دستور انگلیس جنوب اترک را به شوروی، آرارات را به ترکیه و دشت ناامید را به افغانستان بخشیدند.
 
وی گفت: همچنین حق کشتیرانی الوند به جز پنج کیلومتر آبادان و مناطق نفت‌خیز قصرشیرین و خانقین به عراق بخشیده شد. در دوره محمدرضاشاه نیز ییلاق فیروزه و نواحی مرزی شمال غربی به شوروی و همچنین مروارید خلیج فارس یعنی بحرین را به کارگزاران انگلیسی تحول دادند و این مناطق را با فشار آنان از دست دادیم. این را مقایسه کنید با دفاع مقدس که تمام توان نظامی دنیا در مقابل ایران قرار گرفت.
 
سردار قریشی ادامه داد:، اما ما وابسته به انواع و اقسام تسلیحات نبودیم و در دوره دفاع مقدس و کمبود‌های فراوان آن موقع که حتی قادر به ساخت گلوله‌های تک‌نفره نبودیم چه برسد به موشک، رادار، هواپیما یا... توانستیم امروز به این جایگاه برسیم و به سطحی از توانمندی قرار بگیریم که علاوه بر اداره دفاع مقدس بتوانیم در مقابل تهدیدات مختلف دشمن بایستیم که این موضوع جز با رهبری و سایه امامین انقلاب اسلامی میسر نبود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بخش مهم و اصلی کار برخورداری از جوانان شجاع، مجاهد، معتمد به خود و خلاق بود.
 
وی ادامه داد: از روزی که رویداد شکل گرفت خوشحال شدم. معمولاً وقتی می‌گوییم مراکز خلاقانه یا دانش‌بنیان، ذهن‌ها به سمت صنعت می‌رود، در صورتی که مهمتر از صنعت، بخش علوم انسانی و به ویژه حوزه تعلیم و تربیت است. سؤال اینجاست که چه باید کنیم؟
 
دیروز ما محتاج بنزین بودیم و امروز در حال صادرات آن به دنیا هستیم
 
سردار قریشی افزود: در ابتدای سال ۵۹ که جنگ آغاز شد، در سیم‌خاردار هم که برای محافظت در مقابل حیوانات موذی است تحریم بودیم. همچنین در کیسه سُرم ابتدایی‌ترین وسیله درمان کشور مورد تحریم قرار گرفتیم. آمریکایی‌ها می‌گفتند ما منافع‌مان را در تهران دنبال می‌کنیم، بعد یک مقدار عقب نشستند و گفتند در خلیج فارس؛ امروز تحریم معکوس شده است.
 
وی ادامه داد: دیروز ما محتاج بنزین بودیم و امروز در حال صادرات آن به دنیا هستیم. دیروز در اداره پالایشگاه ناتوان بودیم، ولی امروز ساخت پالایشگاه و پتروشیمی‌ها جزو کار‌های اولیه ما است. دیروز قادر به ساخت تولید فشنگ و تفنگ نبودیم، ولی امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را می‌سازیم، به گونه‌ای که ان‌شاءالله فضا را به زودی دراختیار خواهیم گرفت.
 
توفیقات کشور جز با روحیه جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی به دست نمی‌آمد
 
وی اضافه کرد: منافع قبلی آمریکا در خلیج فارس بود. شما دیدید ترامپ گفت اجازه نمی‌دهم ایران منافعش را در سواحل مدیترانه به دست آورد. دیروز در مرز‌های ما حضور داشت، ولی امروز هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر رفته است.
 
سردار قریشی اضافه کرد: این توفیقات جز با روحیه جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی به دست نمی‌آمد. برداشت ما براساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که ریشه دینی دارد این است که هرگونه تلاش و مجاهدت برای اقتدار، رفاه مردم، رشد و تعالی جوانان ایران که در مقابلش دشمن به صورت ویژه تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند نوعی جهاد است. وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام هم و غمشان این است که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، حضور شما در صحنه‌های مختلف یک حرکت جهادی به شمار می‌آ‌ید.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: برای اینکه حساسیت کار را بیشتر درک کنیم به یکی از اسناد ملی آمریکا اشاره می‌کنم. در سند استراتژی ملی آمریکا برای قرن بیست و یک چند بند آمده، می‌خوانم که وضع‌مان را در مقابل دشمن ببینیم. آمریکایی‌ها چه برنامه‌ای دارند و ما باید چه کنیم؟ آمریکا رسماً چند رده را برای به عنوان منافع خود تعریف و منتشر کرده است. بعضی‌ها می‌گویند آمریکایی‌ها با ما کاری ندارند، ما داریم با آن‌ها کلنجار می‌رویم. برخی می‌گویند شما دچار توهم هستید. برخی می‌گویند ترامپ این کار‌ها را انجام می‌دهد و بایدن و اوباما این کار‌ها را انجام نمی‌دهند. این در سند ملی آمریکایی‌هاست که جا‌هایی اسم از ایران آورده و در جا‌هایی نیز نیاورده‌اند.
 
نیت آمریکا سرنگونی کلیه حکومت‌های مخالف آنهاست
 
وی گفت: امریکا می‌گوید منافع ما حیاتی است که شامل تسلط و نفوذ در مناطق ضعیف و مناطق استراتژیک جهان می‌شود و نیتش حفظ امنیت ابزار‌ها و نظام‌های کلیدی در سطح بین‌المللی است، نظیر تسلط بر منابع تولید، حاکمیت بر فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای، تسلط بر مکانیسم قوی پول و اقتصاد جهانی، کنترل حمل و نقل دریایی و شاهراه شمال - جنوب در مناطق استراتژیک و همچنین ایجاد رفاه برای آمریکا در رده که ۳ بخش مفصلی وجود دارد و آن بند مورد نظر را می‌خوانم.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین درادامه خاطرنشان کرد: سرنگونی کلیه حکومت‌هایی که مخالف آمریکا هستند و با سیاست‌های آن‌ها به مخالفت برمی‌خیزند یا تأمین کننده منافع آمریکا نیستند. آمریکا می‌گوید ابزار‌های ثروت‌زا که از فناوری‌های پیشرفته حاصل می‌شود باید در دستان ما و دوستان شایسته ما باشد، بنابراین نباید دراختیار دیگر ملت‌ها و افراد ناشایست و ناصالح باشد.
 
وی ادامه داد: ریشه همه این کار‌ها در یک جمله است، زمانی آمریکایی‌ها از وجود قایق‌های تندروی ما در خلیج‌فارس وحشت داشتند. فرمانده نیروی دریایی سپاه به خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسید و گزارش داد آمریکایی‌ها برای مقابله با قایق‌های تندروی ما یک سری قایق‌های پیشرفته تندرو وارد کرده‌اند. قایق‌ها حکم یک جزیره دفاعی همراه با انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته داشت.
 
سردار قریشی گفت: رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که از حالت و بیان فرمانده نیروی دریایی سپاه احساسم این بود نگرانی دارد که آن‌ها به دریا با قایق‌های آن چنانی آمدند و رهبر انقلاب اسلامی یک پاسخ دادند و گفتند آن‌ها نمی‌توانند، چون آدمش را ندارند.
 
وی افزود: نتیجه این می‌شود که در خلیج فارس و مناطق دریایی نه تنها قایق‌های تندرو و پیشرفته آمریکایی در جا‌هایی که تخلف می‌کنند به اسارت نیرو‌های ما درمی‌آیند بلکه وقتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تصمیم می‌گیرند با دزدی دریایی راه‌های دریایی را برای ما ناامن کنند، با عکس‌العمل قوی و شدید نیرو‌های ما مواجه می‌شوند و از دزدی دریایی ایران دست برمی‌دارند.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها نیروی انسانی بن‌مایه اصلی است و کارآمدی اصلی را دارد. بسیج به عنوان حامی و پشتیبانی‌کننده از همه بخش‌هایی که برای افتخار ایران و قدرت، عظمت، سربلندی، کوتاه کردن دست متجاوزین به ایران چه به صورت نظامی، چه غیرنظامی طرح یا برنامه داشته باشند، وظیفه‌اش پشتیبانی و حمایت از آن عزیزان است. چه دیروز که در جبهه و دفاع مقدس بود و چه امروز در بخش‌های مختلف کشور دست به توطئه می‌زنند و می‌خواهند ایران را ناآرام جلوه دهند.
 
سردار قریشی اضافه کرد: عزیزان توانمند، خلاق و دانشمند ما در بخش‌های مختلف به دنبال این هستند تا نیاز‌های حیاتی و اساسی کشور را برطرف کنند و وظیفه خود می‌دانیم از اقدامات خوبی که شما از اعضای رویداد ستاپ برای احصاء مسائل و ارائه راهکار‌های خلاقانه و رفع چالش‌ها انجام دادید و از این رویداد بزرگ که با حضور دانش‌بنیان‌های عزیز، نیرو‌های خلاق، متولیان، مسئولان، حامیان و همچنین به همت بنیاد تعاون بسیج شکل گرفت، نهایت تشکر را داشته باشم.
 
وی در پایان گفت: از خدای بزرگ این را می‌خواهم همانطور در بخش‌های دیگر دارای موفقیت‌های ارزشمند بودیم، در این بخش نیز که مورد انتظار مردم و رهبر انقلاب و همچنین در شأن مردم ایران است، بتوانیم در سطح کشور‌های پیشرفته و رده اول دنیا باشیم و از نظر علمی، فنی و معنوی در حد آنچه قرآن و معصومین از ما می‌خواستند باشیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها