در اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی قم صورت گرفت؛

رونمایی از «عکس‌نوشت» جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدس

اجلاسیه ۶۰ شهید والامقام جهاد سازندگی قم با رونمایی از عکس‌نوشت (اینفوگرافی) جهاد قم در دوران دفاع مقدس، در سالن همایش ایثار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 11November 2022

رونمایی از «عکس‌نوشت» جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، اجلاسیه ۶۰ شهید والامقام جهاد سازندگی قم با حضور مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی و خانواده‌های معظم شهدا در سالن همایش ایثار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام «سید حسن ربانی» نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی طی سخنانی با اشاره به موضوع ایثار و شهادت و جریانات اخیر کشور اظهار داشت: امروز روزی است که باید زمانه شناس باشیم و فرمان جهاد تبیین را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی گفت: در این جنگ عده‌ای مسخ می‌شوند و نمی‌توانند به درستی تحلیل کنند و ضرورت دارد با تشکیل لشکر سایبری و با صبر و استقامت در برابر دشمنان بایستیم.

همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم..» به موضوع عظمت مقام شهدا اشاره کرد و گفت: در معامله با خدا شهید جانش را می‌دهد و بهترین بها یعنی بهشت نصیبش می‌شود.

وی افزود: شهدا به اجلاسیه و یادواره نیازی ندارند و این ما هستیم که در قحطی معنویت با برگزاری چنین محافلی، باران رحمت الهی را به سمت خود طلب می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تاسف بار اخیر در برخی دانشگاه‌ها عنوان کرد: آیا دانشجونما‌هایی که ندای آغوش رایگان سر می‌دهند، مطالبه شان سیاسی است و بویی از انسانیت برده اند؟

همچنین حسین کاجی پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول موسسه حماسه ۱۷ طی سخنانی گفت: جهاد سازندگی قم ۶۰ شهید، ۵۰۰ جانباز و ۵ هزار نیرو در دوران دفاع مقدس داشت که ۸ عملیات بزرگ و کوچک ایفای نقش کردند.

وی همچنین خاطراتی از حضور و نقش آفرینی سرداران و فرماندهانی همچون سردار شهید مهدی زین الدین، شهید محمد تقی شرعی، حسین آقاعبداللهی، شهید صفریان و ... در جهاد سازندگی بیان کرد.

در این همایش، مادر بزرگوار شهیده طالقانی خاطرات و روایاتی از فرزند شهیدش بازگو کرد. همچنین سید احمد حسینپور علوی شاعر آئینی کشور اشعاری را در پاسداشت حضرت ام البنین (س) قرائت نمود.

در اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی قم، نمایش صحنه‌ای با موضوع شهید رضا یوسف الهی توسط سه تن از هنرمندان اجرا شد؛ همچنین حضور پیکر مطهر شهید گمنام مربوط به عملیات کربلای پنج همراه با مرثیه سرایی حسن شالبافان همراه با سینه زنی و طنین شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا، حس و حال عاشورایی و حماسی مراسم را دوچندان کرد.

در پایان از تعدادی کتاب و لوح فشرده در مورد شهدا و اقدامات جهاد و عکس‌نوشت (اینفوگرافی) شهدای جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدس که به همت مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم آماده شده، رونمایی شد.

همچنین در حاشیه اجلاسیه، غرفه خوشنویسی برای شهدا و نمایشگاهی از اقدامات جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس برپا گردید.

در پایان تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدس با اهداء هدایایی تجلیل شدند.

در این مراسم، معاون توسعه منابع و رئیس ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، سردار حسین تناور فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، علی اکبر خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، حجت الاسلام حسن هنرمند و علی لقمانپور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حاجی رضا مدیرکل سازمان کشاورزی قم و برخی دیگر از مسئولان دستگاه‌های استان و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار