امام جمعه زنجان:

حضور مردم در صحنه بار دیگر فتنه دشمنان را خنثی کرد

آیت‌الله «خاتمی» گفت: حضور مردم در صحنه به‌ویژه راهپیمایی ۱۳ آبان، بار دیگر فتنه دشمنان را خنثی کرد.
کد خبر: ۵۵۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ - 11November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: قانون اساسی معرف هویت، نظام سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر کشوری از جمله ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سابقه تصویب قانونی اساسی در دیگر کشورها اشاره و تصریح کرد: این قوانین در اغلب کشورها از جمله امریکا یکبار تصویب شده و بعد از حدود 150 سال تغییر زیادی در آن صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی تنها یک بار تصویب می‌شود، افزود: قوانین جزیی در خصوص مشکلات و موانع زمان حال با گذران سلسله مراتبی تجدید می‌شود، اما نظام‌ سیاسی مملکت هرچه باشد، نسل دیروز و امروز ندارد، به طور مثال قانون ارز مشترک یا قوانین حاکم بر مهاجرت و مثال‌هایی این‌چنینی با نظر قانون‌گذار و نمایندگان قابلیت تجدید و تغییر دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تصویب قانون با تفکر گذشته مغلطه است، ادامه داد: دشمنان با دروغ‌گویی و بزرگ‌نمایی این دروغ‌ها در تفکرات جوانان رخنه‌ کرده و یک سری افراد ساده‌ هم این حرف‌ها را باور می‌کنند، در حالی که قانون اساسی هویت یک مملکت است و همان طور که تاکید کردم در مواردی می‌توان قانون را تبدیل و تغییر داد و همگان  هم همی‌توانند نظر دهند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم‌سالار است، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رهبری و نمایندگان ‌و ... مردم با واسطه و یا بی‌واسطه دخیل هستند و این نظامی مردمی است که در واقع مردم پایه‌گذار بودند از همین رو  در انقلاب، ایام جنگ و در همه صحنه‌ها حاضر شده و امور را پیش بردند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کمک برای آزادی ایران، تصریح کرد: آخرین باری که آمریکا برای آزادی افغانستان آمد جز ناامنی و ویرانی چیزی برجا نگذاشت وآمریکا برای یمن، عراق و بسیاری از کشورها همین حرف‌ها را زد ولی چیزی جز جنگ و ناامنی نصیب این کشورها نشد، از این رو باید به آنها بگوییم که ملت ایران ۴۳ سال پیش با انتخاب خودشان آزاد شدند.

آیت‌الله خاتمی به سالروز شهادت شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته جزو نوابغ کشور بود، همت بلند و انجام همه امور با عزم و اراده فوق‌العاده از ویژگی این شهید بزرگوار بود و اگر تلاش‌های این شهید بزرگوار و همرزمایش نبود ما الان شاید در عرصه موشک‌سازی آن طور که باید نمی‌توانستیم وارد شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اگر موشک داشتیم ۳۶ بار دزفول مورد حمله موشکی قرار نمی‌گرفت، تسلیحات و اقتدار نظامی، نظام جمهوری اسلامی ایران را قوی دانست و گفت: حضور مردم در صحنه به‌ویژه راهپیمایی ۱۳ آبان، بار دیگر فتنه دشمنان را نقش‌ بر آب کرد.

وی خطاب به مسؤولان و خدمت‌گذاران نظام تاکید کرد: این ملت لایق خدمت ‌هستند، بی‌منت برای مردم کار کنید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم از گرانی، اقتصاد، مشکلات و معیشت اقتصادی گله دارند، افزود: با ایجاد گشایش و اخذ تصمیمات درست، پاداش این مردم آگاه، ب ابصیرت و همیشه در صحنه را بدهید و در این میان به‌ویژه مسائل معیشتی مردم در راس نظرتان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار