مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

توسعه و آبادانی یک کشور ‌در پرتو امنیت شکل می‌گیرد

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: امنیتی که در پرتو آن توسعه و آبادانی هر مجموعه و زمینه‌سازی برای خدمتگزاری به مردم انجام می‌شود و به مدد آن رویدادها و دورهمی‌های مردمی شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ - 12November 2022

توسعه و آبادانی یک کشور ‌در پرتو امنیت شکل می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس‌ امروز در نشستی که با ایثارگران، پیشکسوتان دفاع‌مقدس و خانواده‌های معظم شهدای شهر فاروق در حاشیه جشنواره فرهنگی مردمی گردشگری انار این شهر در شهرستان مرودشت برگزار کرد اظهار داشت: امنیتی که در پرتو آن توسعه و آبادانی هر مجموعه و زمینه‌سازی برای خدمتگزاری به مردم انجام می‌شود و به مدد آن رویدادها و دورهمی‌های مردمی شکل می‌گیرد.

سردار کوشکی سپس با استعانت از آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در آین آیه از سوره مبارکه ال عمران اشاره دارند کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند را مرده مپندارید، زیرا آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند و طبعا کسی که نزد خدا روزی می‌خورد روزی هم می‌دهد و حتی شهدا ناظر بر ما و پیگیر و دنبال کار ما هستند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: امروز تمام خبائث عالم چه در داخل و چه خارج در مصاف با جمهوری اسلامی ایران به صف شده و در راس آنها آمریکای جنایتکار داعیه نابودی ایران عزیز را دارند در حالی که ما قوی‌تر از همیشه هستیم.

کوشکی تشریح کرد: ما در آخرین عملیات مهم خود بیت المقدس هفت که در آن دشمن دوباره تا ۳۵ کیلومتری اهواز پیش آمده بود حتی برای دریافت فشنگ مشکل داشتیم اما امروز فقط با موشک ماهواره‌بر و هایپرسونیکی که اخیرا با برد ۱۲.۵ هزار کیلومتری آزمایش کردیم به دشمن ‌نشان دادیم که این بار منتظر نمی‌مانیم که شما بار دیگر به میهن ما تعرض کنید و ما فقط نظاره‌گر عبور موشک‌های شما از آسمان کشورمان و برخورد به مردم بی‌دفاع باشیم بلکه این موشک که تا آمریکا برد دارد از تمام سامانه‌های هوایی، پدافندی و موشکی دشمن عبور می‌کند و این نشانگر استقامت و خودباوری ما است.

سردار کوشکی ‌گفت: دشمن از دشمنی خود دست بر نمی‌دارد و دعوای حق و باطل از زمان هابیل و قابیل وجود داشته و تا زمان ظهور امام زمان (عج) نیز وجود دارد و امروز که ما سرشار از نعمت هستیم حسادت دشمن بیشتر برانگیخته شده است.

وی سپس با برشمردن این نعمتها ایمان به خدا را اولین نعمتی دانست که خداوند به مردم این سرزمین روا داشته و باعث جنگ دشمنان با مؤمنین شده و نعمت محبت اهل بیت را نعمت دوم و قرآن و دعا را نعمت سومی دانست که مردم این سرزمین را مورد رشک و دشمنی دشمن قرار داده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نعمت سربازی دین خدا را نعمت چهارمی دانست که نصیب این مردم شده و داشتن پدر و مادر ایمانی که متولی تربیت فرزندان صالح هستند را نیز نعمت دیگری دانست که شامل مردم ما و این منطقه به ویژه کشاورزان و مردم زحمتکش فاروق کرده است.

سردار کوشکی، نعمت جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه و ولایت امر به عنوان امام حاضر را دیگر دلیل محبت خدا به این سرزمین دانست و افزود: نعمت امنیت و آرامش دیگر نعمتی است که شامل مردم شده زیرا بدون امنیت، اقتصاد و رشد شاخص بورس و توسعه فرهنگی و اقتصادی دچار خدشه می شود.

این مسئول نعمت دوستان دینی و نعمت شهدا را از جمله دیگر نعماتی برشمرد که ایران اسلامی از آن برخوردار است و سپس افزود: در این بین ترویج و پاسداری از این نعمت‌ها نیز بر عهده کسانی است که در برهه‌ای شهدا این کار را کردند و از این نعمات صیانت کردند و حال که دشمن با استفاده از دلارپاشی و استفاده از برخی افراد بدکاره و یا بدون بصیرت به گونه ای رسوخ کرده که تا اتفاقی می‌افتد می‌گویند ببینیم شبکه تلویزیونی و تروریستی اینترنشنال چه می‌گوید و علنا به فکر تجزیه و تضعیف ایران افتاده این امر بر عهده همه ما است.

سردار کوشکی در پایان با برشمردن چهار ابزار اساسی دشمن در جنگ شناختی تحت عنوان شایعه‌پراکنی، دروغ، شبهه‌افکنی و هیجان تاکید کرد: تکلیف ما ابتدا جهاد تبیین و سپس ایجاد امید در مردم و امیدوارشدن به وعده الهی است که خود بزرگترین زمینه قدردانی از شهدا است و باید این امر مهم را با زبان اقناع و از خانواده‌های خود شروع کنیم تا این فرهنگ روز به روز مستحکم تر شده و انقلابمان تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار