روسیه الیوم؛

ابتکار عمل میدانی در جبهه‌های مختلف در دست ارتش سوریه است

حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه، این امکان را به ارتش این کشور داده است که برای به دست گرفتن ابتکار عمل، در عملیاتی سازمان یافته در ده جبهه علیه تروریست ها وارد عمل شود.
کد خبر: ۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ - 20October 2015

ابتکار عمل میدانی در جبهه‌های مختلف در دست ارتش سوریه است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روسیه الیوم در گزارشی نوشت: حملات جنگندههای روسی این امکان را به ارتش سوریه داده است که عملیاتی گسترده در جبهه جنوب و غرب ریف حلب، جبهه شرق حلب؛ محور السفیره کویرس، جبهه شرق ریف لاذقیه، جبهه شمالی ریف حماه محور مورک، کفرزیتا، کفر نبوده، جبهه حمص، جبهه غوطه شرقی، جبهه درعا، جبهه القنیطره و جبهه دیر الزور آغاز و مقدمات فروپاشی و ازهم گسیختگی گروههای تروریستی را فراهم نماید.

بر اساس این گزارش جبهه حلب در مقایسه با سایر جبههها، به علت موقعیت راهبردی حلب و جغرافیای انسانی و کثرت گروه های تروریستی در این منطقه، مهم تر و حساس تر است.

ارتش سوریه دایره درگیریها را در این منطقه گسترش داده تا همه مناطق حومه حلب از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن را تا قبل از شروع مرحله دوم یعنی مرحله ورود به شهر، پوشش دهد.

ارتش سوریه توانسته است پس از درگیریهای شدید با تروریستهای داعش، کنترل روستاهای الحلبیه و الدکوانه را در شمال شهر السفیره در جنوب شرق ریف حلب به دست گیرد و زمینه دست یابی به پایگاه هوایی کویرس را که از یک سال و نیم پیش در محاصره قرار گرفته است، فراهم کند.

ارتش سوریه چهار روز پیش نیز جبههای در ریف حمص شمالی گشود و عملیات نظامی خود را از دو محور در ریف شمالی حمص آغاز کرد.

هدف از این عملیات بازگشایی مسیر بینالمللی بین حمص و حماه و محاصره گروههای تروریستی در ریف حماه جنوبی است.

در جنوب نیز نیروهای ارتش سوریه به دنبال شکست گروههای تروریستی در یورش به شهر درعا، توانستهاند ابتکار عمل را به دست گیرند و بر محله المنشیه در جنوب این شهر سیطره یابند و به عملیات خود در حومه شهر الشیخ مسکین در شمال درعا ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، گشایش این جبههها از سوی ارتش سوریه در حقیقت به مثابه گام مهمی از سوی دمشق است که برای تغییر موازین قدرت تا قبل از انتقال به مرحله مذاکرات سیاسی در آغاز سال آینده میلادی تلاش می کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار