جانشین دبیر کل جمعیت وفاق بحرین:

مشارکت در انتخابات فرمایشی بحرین زیر ۳۵ درصد بود

الدیهی گفت: به رغم اقدام سرکوبگرانه دولت آل خلیفه و اجبار و به وحشت انداختن مردم برای مجبور ساختن آن‌ها جهت شرکت در انتخابات، حضور واجدین شرایط در آن کمتر از ۳۵ درصد بود.
کد خبر: ۵۵۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 13November 2022

مشارکت در انتخابات فرمایشی کمتر از ۳۵ درصد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «حسین الدیهی» جانشین دبیر کل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اظهار داشت: به رغم اقدام سرکوبگرانه دولت آل خلیفه و اجبار و به وحشت انداختن مردم برای مجبور ساختن آن‌ها جهت شرکت در انتخابات، حضور واجدین شرایط در آن کمتر از ۳۵ درصد بود.

الدیهی در اظهاراتی که در بعد از اعلام پایان انتخابات پارلمانی در بحرین داشت، این انتخابات را صوری و فرمایشی توصیف و از مردم بحرین به خاطر موفقیت در اثبات جعلی بودن روند انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

جانشین دبیر کل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین افزود: به رغم رویکرد تهدید گرایانه و وعده و وعید‌های دولت آل خلیفه و در پیش گرفتن روش‌های مختلف ایجاد رعب و وحشت این رژیم، ملت بحرین مجددا ثابت کرد که ملتی بیدار و متمدن است و قدرت تشخیص بالایی داشته و صاحب اراده و عزمی قوی است که از آزمون‌های مختلفی بار‌ها با موفقیت عبور کرده است.

به گفته وی کسانی که روند انتخابات را پیگیری کرده باشند، حجم بایکوت و تحریم این انتخابات توسط مردم را متوجه می‌شدند، این در حالی است که حجم تحریم انتخابات در میان قشر جوان نسبت بسیار بالایی را ثبت کرده است.

جانشین جمعیت وفاق بحرین یکی از مهم‌ترین سازمان‌های سیاسی مخالف آل خلیفه افزود: روند امروز مجلسی فاقد مشروعیت را به وجود خواهد آورد که نمایندگی واقعی از ملت بحرین ندارد.

این انتخابات تنها با یک ساختار و آن ساختار حکومتی برگزار شد و تمامی اجزای دیگر تشکیل دهنده ساختار سیاسی کشور در این روند صوری حضور نداشتند.

وی شرکت کنندگان در این انتخابات را صرفا نظامیان، افراد دریافت کننده تابعیت بحرین، کارمندان دولت که مجبور به حضور شده بودند و برخی از فرصت طلبان توصیف کرد.

این رهبر بحرینی تاکید کرد: جمعیت وفاق از طریق تیم‌های نظارتی خود که متشکل از ۱۱۸ ناظر بود، از خارج از مراکز ۵۵ گانه انتخاباتی آن‌ها را تحت نظر قرار داد و از اینرو تاکید می‌کند که نسبت مشارکت از مرز ۳۵ درصد نگذشته است و این رقم از طریق پایش حاضران در این مراکز به دست آمده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار