مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تدفین ۲۱ شهید گمنام در دانشگاه‌های سمنان

«سلامی» گفت: دانشگاه‌های سمنان میزبان ۲۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۲۱ یادمان است.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ - 13November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان امروز در دیدار با «مسعود نصیری زرندی» رئیس دانشگاه استان اظهار داشت: زیر سوال بردن ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی یکی از نقشه‌های اصلی دشمنان برای انحراف افکار مردم به خصوص جوانان از مسیر انقلاب است و ما وظیفه داریم در دوران دانشجویی برای ساخته شدن جوانان در مسیر انقلاب تلاش کنیم.

سلامی با اشاره به اینکه آشنایی فرهنگ دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان و دانشجویان است، گفت: نقش دشمن در بی‌ارزش نشان دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی است لذا باید در این زمینه کاملاً هوشیار بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: استفاده از کلیپ‌های جذاب دفاع مقدس در کلاس‌ها، برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و تغییر شیوه تدریس از سخنرانی به نظری عملی، الوویت سفر راهیان نور ویژه دانشجویان درس دفاع مقدس تأثیرگذاری و جذابیت این درس را افزایش خواهد داد و امیدواریم با عوامل انگیزشی شاهد افزایش ۲۰ درصدی کلاس ها‌ی معارف دفاع مقدس در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان در سال تحصیلی جدید باشیم.

وی ادامه داد: خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها، که محل تولید اندیشه و فکر است، علاوه بر هویت بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی، همواره یادآور این موضوع مهم نیز خواهد بود که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری‌های شهدا حاصل شده است و بدون تردید برکت حضور این شهدای گرانقدر می‌تواند، ما را در این تقابل فرهنگی هوشیارتر نگه دارد.

سلامی گفت: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌دهد، افزود: یادمان شهدای گمنام دانشگاه‌ها بهترین مکان برای مقابله با جنگ نرم دشمن و حفظ روحیه حماسی هستند و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این یادمان‌ها بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های سمنان میزبان ۲۱ شهید گمنام دفاع مقدس و ۲۱ یادمان است که از این تعداد ۱۰ یادمان تکمیل و ۲ یادمان در حال احداث است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی یادمان شهدای گمنام تکمیل خواهند شد.

سلامی همچنین خواستار همکاری و مساعدت دانشگاه‌ها در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون ۵۹۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای اها مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه‌های استان با توجه به دارا بودن اساتید مجرب می‌تواند در این زمینه یاری گر ما باشد.

«مسعود نصیری زرندی» رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه نسل جدید و جوان باید با ارزش‌ها و منزلت آثار دفاع مقدس آشنا افزود: می‌توان با بهره گیری از اساتید مجرب و افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و با بیان خاطرات و ایثارگری‌های آنان بر جذابیت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برای دانشجویان افزود.

وی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار