عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ارائه اسناد و مستندات انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان امری ضروری است

خزعلی با تأکید بر اینکه باید اسناد و مستندات تاریخی را به مردم نشان دهیم، گفت: در دوران مدرسه، دوره‌های مختلفی از تاریخ را بررسی می‌کنیم، اما اسناد معاصر و انقلاب اسلامی کمتر به دانش‌آموزان نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 13November 2022

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: ارائه اسناد و مستندات انقلاب اسلامی به دانش آموزان امری ضروری استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «کبری خزعلی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص برنامه عملی برای پاسخ به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وقایع‌‌نگاری درست مسائل سیاسی کشور با بیان اینکه نگاه به گذشته و تاریخ، آینده‌نگاری است تا بتوانیم با نگرشی دقیق و تحقیقاتی از وقایع گذشته، آینده‌‌پژوهی کنیم، اظهار داشت: وقتی از گذشته بی‌اطلاع باشیم و ندانیم بر ایران چه گذشته است، نمی‌توانیم برای آینده نیز تصمیم گیری خوبی داشته باشیم.

خزعلی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی از عدم وقایع‌ نگاری مسائل سیاسی از جمله تسخیر لانه جاسوسی تصریح کرد: این موضوع به دلیل ضعف بعضی دولت‌ها و ترس آن‌ها از قدرت‌ها است، زیرا این دولت‌ها حتی از شعار مرگ بر آمریکا هم ناراحت می‌شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضرورت‌های وقایع نگاری رخداد‌های مرتبط با تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: وقتی این اسناد برای جوانان منتشر شود، مشخص می‌شود مسئولین در زمان شاه چقدر در برابر آمریکایی‌ها تحقیر می‌شدند، زیرا برنامه ریزی برای امور مختلف کشور از سفارت آمریکا به صورت دستورالعمل می‌آمد.

وی از تحقیر شدن ایران در زمان شاه به واسطه تسلط آمریکایی‌ها بر همه امور یاد کرد و گفت: آمریکا وقتی بر نفت ایران در آبادان مسلط بود، اجازه ورود ایرانیان به محدوده زندگی خودشان را نمی‌داد، زیرا آن‌ها خودشان را انسان‌های برتر می‌دانستند.

خزعلی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو ضمن اشاره به لایحه ننگین کاپیتولاسیون درباره دیگر اقدامات آمریکا علیه ملت ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها با انقلاب به اصطلاح سفید برای نابودی اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی و صنعت کشور برنامه ریزی کردند. جوانان باید با این واقعیت‌ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نخست وزیر در زمان شاه اعلام کرد ایرانیان نمی‌توانند حتی یک آفتابه بسازند، گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران، ماهواره‌بری می‌سازیم که اروپا و آمریکا را بابت پیشرفت کشورمان نگران کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه باید اسناد و مستندات تاریخی را به مردم نشان دهیم، افزود: در دوران مدرسه، دوره‌های مختلفی از تاریخ را بررسی می‌کنیم، اما اسناد معاصر و انقلاب اسلامی کمتر به دانش‌آموزان نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها