نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

کنگره حسینی با تلاش بانوان خادم فرهنگی، باشکوه‌تر می‌شود

حجت‌الاسلام نواب ظرفیت‌شناسی کنگره حسینی در حوزه‌های مختلف و تلاش بیشتر بانوان خادم فرهنگی در کارگروه‌ها برای برگزاری باشکوه‌تر این کنگره در سال‌های آینده را ضروری دانست.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ - 13November 2022

کنگره حسینی با تلاش بانوان خادم فرهنگی، باشکوه‌تر می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دست اندرکاران کمیته فرهنگی بانوان ستاد اربعین که امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت بانوان در کارگروه‌های این کمیته می‌تواند زمینه بهره مندی بیشتر بانوان دو کشور ایران و عراق و سایر کشور‌ها را که در کنگره عظیم حسینی حضور می‌یابند در حوزه‌های دینی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم آورد.

حجت‌الاسلام نواب تلاش بیشتر بانوان خادم فرهنگی در کارگروه‌ها برای برگزاری باشکوه‌تر این کنگره در سال‌های آینده را ضروری دانست و لزوم ظرفیت شناسی در حوزه‌های مختلف را یادآور شد و تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که جمعیت چند میلیونی زائران که امسال بیشتر آن‌ها از میان بانوان بودند در فاصله زمانی طولانی تری مشرف شوند و با بهره مندی از فضای معنوی این زیارت، با آرامش به کشور بازگردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به تبیین حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص اخلاق همزیستی و معاشرت پرداخت و درس‌های اخلاقی اجتماعی از این روایت فاطمی را رعایت حقوق همسایگان و عدم آزار آنها، بسنده کردن به گفتار نیک، خیراندیشی و بردباری و پرهیز از بدگوئی و دوری از بخل ورزیدن و حیاء از ایمان دانست.

وی با بیان اینکه در قرآن مجید نیز رعایت حقوق همسایه در کنار پرستش خدا شمرده شده است، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه امروز بسیاری از نزاع‌ها به خاطر مطالبی است که افراد بر زبان می‌آورند، درحالیکه اگر سکوت می‌کردند درگیری بوقوع نمی‌پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره می‌فرمایند: خداوند انسان خیراندیش، بردبار و عفیف را دوست دارد، گفت: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که دختران دانشجوی بیشماری با عفت، حیاء و حجاب در دانشگاهه ا حضور داشتند و از کیان بانوان متدین دفاع کردند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مینو اصلانی رئیس بخش بانوان این کمیته نیز از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در اربعین سال ۱۴۰۱ گزارش دادند.

حجت الاسلام احمدی گفت: در اربعین امسال ۱۲۰۰ مبلغه در شهر‌های مختلف، مسیر و موکب‌ها فعالیت داشتند. همچنین اساتید حوزه و دانشگاه علاوه بر بیش از ۹۰ سخنرانی در موکب ها، در همایش‌های مختلف که با همکاری دانشگاه‌های دو کشورایران و عراق برگزار شد، حضوری فعال داشتند.

وی برگزاری ۴۰ غرفه کودک و مادر را از ابتکاراتی عنوان کرد که در سال‌های بعد توسعه خواهد یافت.

اصلانی نیز با اشاره به عظمت نهضت حسینی و فعالیت‌های صورت گرفته در اربعین امسال تصریح کرد: ما هنوز در شروع راه هستیم و کار‌های زیادی باید درحوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، شعر، رسانه، بهداشت و پزشکی و.. انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از راهکار‌های مناسب بتوان از فرصت اربعین برای جذب جوانان و گفتگو با این قشر جوان هرچه بیشتر بهره برد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار