فرمانده سپاه قم:

دومین کنگره ملی شهدای قم با سخنرانی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود

سردار «موحد» از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم با سخنرانی سرلشکر سلامی در مسجد مقدس جمکران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ - 13November 2022

برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسدارانبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه قم در آخرین نشست خبری کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این کنگره با پیام رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد و سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

سردار موحد افزود: رزمندگان قم با حضور مقتدرانه در ۱۷ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی در طول سال‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: پس از دفاع مقدس نیز در هر زمانی که نیاز به حضور لشکر علی بن ابی‌طالب (ع) بوده است، پاسداران و بسیجیان قمی در صحنه حضور داشتند و در جبهه مقاومت نیز به دلیل رشادت‌هایشان به فاتحان نبل و الزهرا لقب گرفتند.

دبیرکل کنگره ملی شهدای قم گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که نام و یاد شهدا باید زنده بماند و در عین حال پیام شهدا باید با ابزار‌ها و قالب‌های جذاب همانند هنر به نسل امروز انتقال داده شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای استان قم از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آحاد مختلف مردم قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود. قرار بود که این مراسم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار شود، اما بر اساس پیش‌بینی‌های جوی و احتمال نامساعد بودن هوا، این مراسم در صحن کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

سردار موحد افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان قم از جمله برنامه‌های اصلی کنگره بوده است که تلاش شد با همکاری نهادها، دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مردمی از تمامی خانواده‌های معظم شهدا سرکشی صورت گیرد؛ در این دیدار‌ها ضمن پیگیری مشکلات خانواده‌های معظم شهدا تابلو فرش تصاویر بازسازی شده شهدا نیز تقدیم خانواده‌ها شد که این دیدار‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه قم با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم به معنای پایان کار نیست، گفت: تلاش می‌شود برای دور جدید برگزاری کنگره نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار