مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

نگارش کتاب خوب از جلوه‌های جهاد تبیین است

«راستخانه» گفت: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی تأثیرگذار است.
کد خبر: ۵۵۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ - 13November 2022

نگارش کتاب خوب از جلوه های جهاد تبیین است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «سید سجاد راستخانه» امروز (یک‌شنبه) در آیین تکریم مقام اهالی کتاب، نویسندگان، کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های استان لرستان، اظهار داشت: امروز در سی‌امین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جمع شده‌ایم که از غنی‌سازی‌هایمان بگوییم و  از غنی‌سازی اوقات فراغت با کتاب حرف بزنیم.

وی مأموریت اصلی کتابخانه‌ها را ارتقا فرهنگ، علم و دانش دانست و افزود: امروز کتابخوانی نه‌‌تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است، از این  جهت واجب دینی است که  مطالبه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی‌مان است‌ و برای رسیدن به این آرمان و این دستور نیاز به برنامه‌ریزی و یک عقبه فکری و فرهنگی داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان با بیان اینکه یکی از باب‌های علم، دانش و آگاهی مطالعه کتاب است، عنوان کرد: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و موثر در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است.

راستخانه با بیان اینکه کتاب ماحصل فکر، اندیشه و زحمت نویسنده‌ای است که می‌نویسند و اثر خلق می‌کند، گفت: امروز حضور اعضا در کتابخانه‌ها علاوه بر حضور در محیطی مناسب برای مطالعه و استفاده از محتوی کتاب‌های خوب، شروعی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جهت گسترش دانش، علم، ادب و فرهنگی ایرانی اسلامی در کتابخانه‌ است.

وی تصریح کرد:  در  هفته کتاب سعی شده است با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» با بیش از 230 برنامه فرهنگی با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورس فکری کودکان و نوجوان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار، اداره کل زندان‌ها، کانون فرهنگی مساجد، موسسات مردم نهاد برای اقشار مختلف مردم  برنامه‌های متناسب با کتابخوانی دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار