مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی مردم بود

«داوطلب» با بیان اینکه کمتر از 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که درگیر جنگ نابرابر و همه جانبه‌ شدیم، گفت: انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی خود مردم بود.
کد خبر: ۵۵۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ - 14November 2022

انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی خود مردم بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در همایش حقوق شهروندی و ایثار با بیان اینکه حقوق شهروندی بر سه محور مدنی، سیاسی و اجتماعی نهاده شده است، اظهار داشت: براساس این منشور اسلامی تمام افراد جامعه دارای حقوقی مشخص هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که درگیر جنگ نابرابر و همه جانبه‌ای شدیم، تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی خود مردم بود که می‌بایست همچنان حفظ می‌شد.

داوطلب خاطرنشان کرد: استان گیلان در انقلاب اسلامی ۶۶ شهید و بالغ بر ۶۰ جانباز داشته و همچنین در طول جنگ تحمیلی نیز از کیان این کشور، اعتبار و دین مبین دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه گیلان بالغ بر هشت هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد که مجموع این جامعه ایثارگری سه درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود افزود: این قشر معزز با اینکه محق هستند، ولی هرگز چیزی برای خودشان نخواسته اند و همواره خدمت صادقانه و خالصانه را به مدیران گوشزد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و مجاهدین راه خدا تاکید انبیاء و اولیا الهی است، ابراز داشت: هر کاری در توانمان است باید انجام دهیم تا این وظیفه بزرگ را با موفقیت به ثمر برسانیم.

داوطلب اذعان کرد: فارغ از همه تاکیدات نظام در خدمت به مردم و جامعه ایثارگری، اما در بعضی بخش‌ها مانند درمان، اشتغال و مسکن که حاصل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامیست مشکلاتی وجود دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و همت خالصانه مسئولین این مشکلات را نیز مرتفع سازیم.

وی با اشاره به سطح علمی بالای جامعه ایثارگری، رعایت سهمیه ایثارگران در آزمون‌ها و اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: حمایت از طرح‌های خود اشتغالی و یاری این افراد در انجام مراحل مختلف در زمینه‌های مختلف می‌تواند نقش بزرگی در ادای دین به این عزیزان را ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار