انتخابات بحرین؛ تقلب در تقلب+ فیلم

درحالی که دولت بحرین روز شنبه با کنار زدن احزاب و جریان‌های مخالف، انتخابات پارلمانی را در فضایی غیر رقابتی برگزار کرد؛ اکنون خبر می‌رسد که در شمارش آرا نیز تقلب صورت گرفته تا از میان همین نامزد‌های گزینشی، افراد مورد نظر از صندوق‌ها بیرون بیایند.
کد خبر: ۵۵۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ - 14November 2022

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یکی از نامزد‌های انتخابات پارلمانی بحرین با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به افشاگری زده و از تقلب در حوزه انتخابیه خود سخن گفته است.

انتخابات بحرین؛ تقلب در تقلب+ فیلم

او که از نامزد‌های انتخابات پارلمانی غیررقابتی بحرین در حوزه سوم استان شمالی این کشور است، در این فایل ویدئویی می‌گوید که در روند انتخابات تقلب آشکاری صورت گرفته است.

این نامزد افزود که به اذعان حاضران بر سر صندوق رای گیری در مرکز رای گیری در مدرسه "حمد"، او از نظر تعداد آرا با یکهزار و سیصد رای جلو بوده، اما پیش از اینکه رئیس حوزه نتایج اولیه را اعلام کند، تماس مشکوکی با او گرفته شده و پس از این تماس، تعداد آرای او کم‌تر و درحد ۷۰۰ رای اعلام شده است.

وی افزود که منتظر آرای دیگر صندوق‌ها و نتیجه نهایی است تا براساس آن علیه این مرکز رای گیری که آرا را به طور ظالمانه و غیرعادلانه شمارش کرده است، شکایت کند.

انتخابات پارلمانی بحرین روز شنبه در سایه تحریم احزاب و گروه‌ها و جمعیت‌های مخالف و تحریم مردمی برگزار شد.

حکومت بحرین در طول سال‌های اخیر با منحل کردن جمعیت‌ها و احزاب مخالف و صدور قوانین ناعادلانه و ظالمانه از جمله قوانین انزوای سیاسی و مدنی، عملا عرصه حضور و فعالیت جامعه مدنی و سیاسی و فعالان را بسته است.

حکومت بحرین همزمان نیز به سرکوب مخالفان و آزادیخواهان و بازداشت و شکنجه و تبعید آن‌ها دست زده است.

اما در مقابل، حکومت بحرین تلاش کرده است که با دادن تابعیت بحرینی به اتباع بیگانه، دست به تغییر بافت جمعیتی به نفع خود در این کشور بزند.

در طول قیام مردمی بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صد‌ها نفر شهید و هزاران نفر زخمی شده اند.

سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری تاکنون بار‌ها با محکوم کردن نقض گسترده حقوق بشر در بحرین، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و پایان سرکوب در این کشور شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار