رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

درگیر جنگ جهانی رسانه‌ای هستیم

سردار جلالی گفت: با نگاهی به جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای که علیه ملت ایران به راه افتاده است، می‌توان دریافت که همه ظرفیت‌های رسانه‌ای دشمن به‌کارگیری شده است.
کد خبر: ۵۵۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 14November 2022

زن با حجاب و هویت‌ساز انقلاب اسلامی، خار چشم دشمنان است/ درگیر جنگ جهانی رسانه‌ای هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل که با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته کشور با هدف تبیین نقش‌ها و وظایف زنان در موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توجه به پدافند غیرعامل در همه حوزه تاکید دارند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل، دفاع بدون اسلحه است و از آنجایی که تنها به مردان اختصاص ندارد، سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی‌هایی را برای احصای نقش‌ها و وظایف بانوان در پدافند غیرعامل کشور و نقش‌آفرینی در یک الگوی دفاعی جامع از کشور و انقلاب و ارزش‌های آن در چارچوب پدافند غیرعامل، انجام داده است. حاصل این اقدامات و جلسات بحث و بررسی، ارائه الگویی برای نقش‌آفرینی زنان در ساحت‌های مختلف پدافند غیرعامل است.

سردار جلالی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی نقش زنان در کشور و رشد کمی و کیفی بانوان در عرصه‌های دانشی و علمی و همچنین حوزه‌های اجتماعی و سیاسی هستیم، تصریح کرد: در تاریخ انقلاب‌ها، الگوی حضور زنان ایرانی مسلمان در انقلاب اسلامی متمایز و برجسته است.

وی با بیان اینکه همین نقش موثر زنان در رشد و تعالی انقلاب است که دشمنان را روی زن و خانواده به عنوان رکن اساسی و تاثیرگذار جامعه متمرکز کرده و برای تضعیف آن راهبرد پیچیده طراحی شده است، گفت: زن با حجاب و هویت‌ساز انقلاب اسلامی، خار چشم دشمنان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما در شرایط اخیر، با دو استراتژی تخاصمی دشمن روبه‌رو شده‌ایم، تصریح کرد: استراتژی نخست، استراتژی جنگ ترکیبی و استراتژی دوم جنگ شناختی است.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت غفلت در دولت گذشته ما شاهد از دست دادن زیرساخت‌های شکل‌دهنده و هدایت‌کننده افکار عمومی هستیم. همین امر در کنار بکارگیری ابزار‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مبتنی بر فضای سایبر، زمینه را برای اجرای عملیات‌های روانی و تغییر ذهن و باور و تاثیرپذیری افکار عمومی فراهم کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه اجازه دادن به خارجی‌ها برای شکل دادن به افکار عمومی، یک خیانت آشکار است، تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاهی به این تهدیدات داشته باشیم، شاهد گسترده‌ترین تهاجم رسانه‌ای دشمن از ابتدا تا امروز علیه یک کشور و یک انقلاب هستیم به طوری که هیچ ظرفیت رسانه‌ای در دنیا نبوده که علیه مردم ایران به کارگیری نشود.

وی توضیح داد: با نگاهی به جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای که علیه ملت ایران به راه افتاده است، می‌توان دریافت که همه ظرفیت‌های رسانه‌ای دشمن به‌کارگیری شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وقتی که نوع لشکرکشی و لشکریانی که علیه نظام اسلامی صف بسته‌اند را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که از آمریکا گرفته تا انگلیس و رژیم صهیونیستی، منافقین و تجزیه‌طلب‌ها و داعش و همه اشرار عالم، روبه‌روی ملت ایران ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: این یک جنگ جهانی در مقیاس و نوع خود بی‌نظیر است. در این میان ما نیز نیازمند چارچوب و استراتژی‌های خاص خودمان هستیم که در این موضوع هم باید به نقش زنان، تأکید و توجه جدی داشت.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط و با توجه به شرایط، روشنگری‌ها و تبیین‌هایی که انجام شده، صف‌بندی دوست و دشمن مشخص است، خاطرنشان کرد: در این میان باید جایگاه خود و وظایف خود را در این صحنه درگیری مشخص کرده و تکالیفمان را براساس راهبرد‌های مشخص شده به درستی انجام دهیم.

در این نشست تخصصی به سه موضوع کلیدی خانواده امن مصون و پایدار با محوریت مادر، حجاب و عفاف اسلامی و امنیت در جامعه و همچنین جنگ جمعیت پرداخته شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها