فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

شکست توطئه انگلیس در ایجاد تنگنای ژئوپلتیکی در شمال‌غرب کشور

امیر سرتیپ «حاجیلو» از شکست توطئه انگلیس و نظام سلطه در ایجاد تنگنای ژئوپلتیکی در شمال‌غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴ - 15November 2022

مقابله ارتش با تهدیدات راهبردیامیر سرتیپ «علی حاجیلو» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در  گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به شکل‌گیری برخی تهدیدات و توطئه‌ها در سطح منطقه، اظهار داشت: تهدیدات موجود در منطقه شمال‌غرب کشور تهدیدات متنوع و پیچیده‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان تهدیدات ترکیبی یاد کرده‌اند.

ارشد نظامی ارتش در شمال‌غرب کشور در خصوص توطئه برخی دشمنان در این منطقه راهبردی، گفت: دشمنان ما در این منطقه تلاش می‌کردند با هدایت نظام سلطه و محوریت کشور انگلیس تنگنای ژئوپلتیکی را برای جمهوری اسلامی رقم بزنند که این تهدید با اشارات فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح پای کار، از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران خنثی شد.

وی در خصوص روند خنثی‌سازی توطئه دشمنان در شمال‌غرب کشور گفت: دشمنان پیام رزمایش فاتحان خیبر و اقتدار ۱۴۰۰ را به خوبی دریافت کردند و این روند تأثیرگذار ادبیات و عملکرد آنان را در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران تغییر داد. امروز دشمنان می‌دانند که ارتش برابر قانون اساسی در راستای تحقق منافع جمهوری اسلامی ایران، حفظ استقلال و حدود و ثغور مرزهای این کشور با هیچ فرد یا سیستمی تعارف ندارد و اگر کسی بخواهد تعرض و تعدی نسبت به مرزها و منافع ملی ما داشته باشد با برخورد شکننده و سخت نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

امیر حاجیلو با اشاره به پایش ۲۴ ساعته مرزهای کشور توسط نیروهای مسلح از جمله ارتش، گفت: در مجموعه مرزهای منطقه شمال‌غرب با حضور نیروهای مرزبانی فراجا، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی علی‌رغم اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا ناامنی را وارد مرزهای کشور کنند، به‌حمدالله امروز امنیت پایدار در مرزهای غربی و شمال‌غربی کشور برقرار است. 

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار