نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

آثار سوء سند ۲۰۳۰ و ارتباط آن با اغتشاشات اخیر/ سند تحول آموزش و پرورش مترقی و تربیت کننده است

اسماعیلی گفت: متأسفانه علی‌رقم گذشت یازده سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پروش که سندی مترقی و تربیت‌کننده نسل با حیات طیبه است هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۵۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۵ - 16November 2022

سند تحول بنیادین نسل با حیات طیبه پرورش می‌دهد«مهدی اسماعیلی» نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به آثار سوء سند ۲۰۳۰ و ارتباط آن با اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت:‌ به شکر خدا با هوشیاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند و موضوعات حیاتی کشور را به عنوان رهبر و داعیه‌دار انقلاب اسلامی جامعه رصد می‌کنند، دلگرمی خوبی برایمان در خصوص مسائل آموزشی و تربیتی ایجاد شده است.

اسماعیلی تأکید کرد: نمایندگان مجلس و دولتمردان به حمدالله هوشیاری لازم را دارند تا مفاد مخرب و ضد دینی سند ۲۰۳۰ در کشور به وقوع نپیوندد که موضع‌گیری‌های انقلابی آنان حکایت از این مهم دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همه این احوال باید بپذیریم که در مجموعه آموزش و پرورش در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اداره آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد بالادستی داخلی و بهره‌گیری از تعلیمات ایرانی و اسلامی کوتاهی می‌شود.

وی افزود: آموزش و پروش ما باید در شیوه تعیلم و تربیت خلاقیت داشته باشد و از تقلید روش‌های غربی خوداری کند، بر این هم اساس هم رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور به تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش دادند تا امورات تعلیمی و تربیتی این نهاد بر آن اساس پیش برود.

اسماعیلی اظهار داشت: متأسفانه علی‌رقم گذشت یازده سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پروش که سندی مترقی و تربیت‌کننده نسل با حیات طیبه است هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است. تأکید مجلس یازدهم به ویژه در زمان تعیین صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بر این بوده است که در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش گام جدی برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا کنون اقدامات مقدماتی برای اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش صورت گرفته است، اما اصلاً کفایت آن چیزی که مد نظرم ما است را نمی‌کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار