رونمایی از کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» در اردبیل

آیین گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی در اردبیل برگزار و از کتاب قاسمان زمان از دیار ساوالان رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ - 16November 2022

رونمایی از کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، شامگاه دیروز (سه‌شنبه) آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و هنری فدک در اردبیل برگزار و از یک عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

در این آیین «رضا قاسمیان» معاون سیاسی وامنیتی استاندار اردبیل با اشاره به رخدادهای اخیر کشور اظهار داشت: اتحاد یاد شده همواره سبب عقب ماندگی ملت‌ها می‌شود و جریانات اخیر در کشور ما نیز متاثر از همین اتحاد است و  نخبگان و اهل کتاب برای جلوگیری از تشکیل این اتحاد، رسالت بزرگی بر گردن دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا اگر فرصت پیدا کند، برای نابودی همه ملت ایران تلاش خواهد کرد، گفت: استکبار جهانی در حالی که فردی مثل خاوری دارای فساد مالی را هرگز از بین نمی‌برد اما در عوض، انسان‌های شریفی همچون دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت می رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در ادامه راه اندازی نهضت سوادآموزی بعد از انقلاب اسلامی را نشانه حقانیت نظام دانست و گفت: اکنون در کشور، چهار استان دارای بالاترین میزان مطالعه و کمترین بیکاری هستند و چهار استان نیز دارای کمترین میزان مطالعه بیشترین نرخ بیکاری را دارند و این به معنای این است که بین مطالعه و کاهش بیکاری ارتباط مستقیمی وجود دارد.

«عبدالله بحرالعلومی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم عنوان کرد: برای ایجاد نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی در اردبیل تلاش می‌کنیم و این امر برای جمع‌آوری و نگهداری نسخه‌های خطی مهم در دست مردم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت ایران اهل کتاب و مطالعه هستند، گفت: افراد کتابخوان در ایران، روزانه نیم ساعت کتاب می‌خوانند در حالی که این رقم در مصر و هندوستان یک تا یک و نیم ساعت است و باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنیم.

این مسئول زندگی ماشینی، فضای مجازی و ترویج کتاب‌های صوتی را از دلایل کاهش مطالعه و انس با کتاب ارزیابی کرد و نقش نخبگان و کتابخوانان را در ترویج فرهنگ مطالعه ارزشمند توصیف کرد.

‌نقالی، شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی از بخش‌های دیگر این آئین بود و در پایان از 5 عنوان کتاب از جمله کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» زندگی پژوهی چهل شهید 13 ساله استان اردبیل از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان رونمایی  و «میرنبی عزیززاده» مولف کتاب تاریخ دشت مغان، «یوسف بدرزاده» مولف کتاب قاسمان زمان از دیار ساوالان و همچنین از دانش آموزان حائز رتبه‌های برتر جشنواره‌های دانایی و توانایی در استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار