معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان مطرح کرد؛

استقبال چشمگیر هنرمندان لرستانی از ششمین دوره جشنواره فانوس

«مرادی» با بیان اینکه استقبال هنرمندان لرستانی از ششمین دوره جشنواره فانوس کم نظیر و چشمگیر بود، گفت: این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی و بخش آزاد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ - 16November 2022

استقبال چشمگیر هنرمندان لرستانی از ششمین دوره جشنواره فانوس

«محسن مرادی»، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، از استقبال چشمگیر و کم نظیر هنرمندان لرستانی از ششمین دوره جشنواره فانوس خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی و بخش آزاد برگزار  شد.

وی افزود: ششمین جشنواره ملی فانوس، در بخش هنرهای نمایشی در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، متن نمایش‌نامه و در بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوشنویسی نستعلیق برگزار  شد.

مرادی گفت: این جشنواره در بخش فیلم و سریال در رشته‌های سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن (پویانمایی)، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ و در بخش موسیقی و سرود در رشته‌های موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود دانش‌آموزی و همخوانی برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی فانوس در لرستان تصریح کرد: هنرمندان، آثار خود را در بخش رادیویی در رشته‌های نمایش رادیویی و پادکست و در بخش آزاد در رشته‌های متن نمایشنامه، عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، فیلم مستند کوتاه و بلند، نماهنگ و موسیقی با کلام به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مرادی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضوع تمامی آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس و مقاومت از قبیل نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش بسیج در دفاع مقدس، شهیدان، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های معظم این عزیزان در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و وطن و مجاهدان و مقاومت اسلامی  بود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: اختتامیه مرحله استانی این جشنواره  20 آبان ماه سال‌جاری بر گزار شد  و نفرات بر گزیده در هر بخش به مرحله کشوری معرفی شدند.

دبیر جشنواره ملی فانوس در لرستان افزود: از نکات قابل توجه در آیین اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره جشنواره فانوس در لرستان تجلیل از «داوود رحیمی» نقاش دوران دفاع مقدس بود که این امر تداعی گر دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس «داوود رحیمی» تصاویر و تمثال مبارک شهدا را بر دیواره‌های شهر نقاشی می کرد. این نقاش لرستانی بعد از  عملیات حاج عمران که در یک روز پیکر مطهر 93 شهید  وارد لرستان شد، در فاصله چند روز تصاویر همه این شهدای والا مقام را بر دیواره های شهر نقاشی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار