اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری به وزارت ارشاد

عزای امام حسین (ع) را آلوده نسازید/ منافقین مجموعه‌ای هستند که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند

رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به فیلم منتشره از اپرای عاشورایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است گفت:ارزش‌های دینی را این‌گونه خدشه‌دار نکنید و با اهداف نفسانی، عزای حضرت امام حسین (ع) را آلوده نسازید.
کد خبر: ۵۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 21October 2015

عزای امام حسین (ع) را آلوده نسازید/ منافقین مجموعه‌ای هستند که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند

به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجتالاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و همچنین نامگذاری هفته جاری به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: عاشورای امام حسین(ع) احتیاج به اپرای عاشورایی اینچنینی ندارد و مجلسی که امام صادق(ع) برای عزای جدش توصیه کرده است، این مجلس نیست که در آن زن و مرد نامحرم بنشینند، آواز بخوانند و کف و دف بزنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر در برخی از سایتها فیلمی با عنوان اپرای عاشورا منتشر شده است که در آن متأسفانه خانمی با حجاب بسیار زننده پشت میکروفن، تک خوانی میکند و به نام حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) و پیامبر(ص) به آوازخوانی میپردازد.
 
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: متاسفانه این فیلم مربوط به یکی از مجموعههای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دیدن این صحنهها بسیار رنجآور و دردناک بود زیرا گاهی افراد خودشان معصیت و گناه میکنند که باید جوابگو باشند اما اگر کسی تحت لوای عزای امام حسین(ع) و به نام آن حضرت حرمتشکنی کند، پذیرفتنی نیست.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری اافزود: یعنی ملت آنقدر درمانده شده است که محافل عزاداری، حسینیهها و تکایا کنار رفته تا ما اپرایی راه بیندازیم با عنوان هنر اسلامی و در لوای آن به ارزشهای اسلام لگد بزنیم و حرمت امام حسین(ع) را بشکنیم؟ آیا مکتب امام حسین(ع) این است؟
 
وی در واکنش به اطلاعیه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه این اتفاق در صحنه نیفتاده است بلکه فیلم منتشره مربوط به پشت صحنه بوده است، اظهار داشت: اتفاقا پشت صحنهها مهم است، مگر خداوند در پشت صحنهها حاضر و ناظر نیست؟ این چه تفکر و سخنی است که در صحنه نبوده است؟ اگر ما پشت پردهها را اصلاح کردیم، کاری کردهایم.
 
رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: دردآور و مهم این است که این اقدام تحت لوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مجوز آنها و در سالن متعلق به آنها صورت گرفته است.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرد: اگر اعتقاد به خاندان عصمت و طهارت دارید که قطعاً معتقدید، از ایشان یاد بگیرید. حضرت زینب(س) وقتی به مجلس عبیدالله وارد شدند، روبند نداشتند و برای آنکه نامحرم ایشان را نبیند با آستین صورتشان را پوشاندند. باید از حضرت زینب(س) که پیامآور کربلا و عاشوراست، آموخت.
 
وی با بیان اینکه این تکلیف ماست که در هفته امر به معروف و نهی از منکر به برادران و خواهران خود تذکر بدهیم که از این روشهای ناپسند دست بردارند، اظهار داشت: به برادارن و خواهرانمان نصیحت میکنیم که ارزشهای دینی را اینگونه خدشهدار نکنید و با اهداف نفسانی، عزای حضرت امام حسین (ع) را آلوده نسازید و بگذارید حرمت عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) و عزای آن محفوظ باشد.
 
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه قاطبه و اکثریت مردم چنین حرکات و اقداماتی را تحمل نخواهند کرد تأکید کرد: مسئولان، دستاندرکاران و کسانی که این مسایل به آنها واگذار شده است، باید حریمها را حفظ کنند.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: در قرآن کریم دو آیه وجود دارد که در آن شاخصههایی برای مؤمنین و منافقین بیان شده است.
 
وی افزود: در آیه مربوط به مؤمنین آمده است که مردان و زنان مؤمن اولیاء یکدیگرند که امر به معروف و نهی از منکر میکنند و آیه دوم شاخص منافقین را مشخص میکند و در آن آمده است، منافقین زن و مرد، مجموعهای هستند که امر به منکر و نهی از معروف میکنند.
 
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: در ذیل آیه نخست حضرت امام حسین(ع) فرمایشی دارند که در آستانه عاشورای حسینی میتواند روشنگر راه ما باشد. ایشان میفرمایند، خداوند علامت مؤمنان را امر به معروف و نهی از منکر، اعلام کرده برای اینکه خداوند این امر را برای مؤمنان به عنوان یک فریضه و واجب مقرر کرده است.
 
وی افزود: خداوند میداند که جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به حدی است که اگر به انجام برسد، تمام فرائض فرائض کوچک و چه فرائض بزرگ یا سخت و آسان در جامعه برپاداشته خواهد شد. زیرا این دعوت به اسلام است.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری افزود: حضرت امام حسین(ع) هم در سخن و هم در عمل و رفتار نشان داد که با امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به اسلام کرده است. رفتار ایشان باید برای امروز ما در جامعه اسلامی به ویژه کشور عزیزمان ایران الگو باشد و همه ما نیز وظیفه داریم در این راه تلاش کنیم.
 
وی ضمن انتقاد از برخی افرادی که لباس مسلمانی بر تن پوشیدهاند ولی در عمل همراهی و همگونی با اسلام ندارند، گفت: ما باید با زبان ملایم و زبان خوش برادارن، خواهران و شهروندانمان را برای پایبندی به احکام اسلام و دین از دعوت کنیم و تاکید کنیم که اگر کسی ملتزم به احکام الهی و دین باشد، زیان نخواهد دید.
 
رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: حیف است که ما مسلمانان، شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاری کنیم که مهر تایید امام حسین(ع) را نداشته باشد به عبارت دیگر، عزاداری برای امام حسین(ع) باید از هر آلودگی مبرا باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار