یادداشت/ حسن حبیبی

عدم اعتماد به نظام استکباری، از عبرت‌های آزادسازی سوسنگرد است

عدم اعتماد به نظام استکباری، از عبرت‌های آزادسازی سوسنگرد است. بعد از آزادسازی سوسنگرد، خیانت‌های متعددی در برابر ایران اسلامی از سوی دشمنان داشتیم و امروز هم با راه اندازی جنگ ترکیبی و رسانه ای، به دنبال القای ناکارآمدی حاکمیت اسلامی، سیاه نمایی قطار پیشرفت نظام و هدف قراردادن پایه‌ها وگفتمان امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی اند.
کد خبر: ۵۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 20November 2022

عدم اعتماد به نظام استکباری، از عبرت‌های آزادسازی سوسنگرد است

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان؛ ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۹ و حماسه آزاد سازی سوسنگرد قهرمان یکی از صحنه‌های ماندگاری است که ابعاد و زوایای مقاومت و پایداری خیره کننده ملت ایران و رزمندگان سلحشور و تاریخ ساز اسلام در آن درخشیده و رهگشای جامعه اسلامی و مدافعان انقلاب و میهن عزیز در عرصه نبرد‌های احتمالی با دشمنان و بیگانگان خواهد بود.

نقش آفرینی‌های ماندگار و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی در کسوت نمایندگی حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع و در قامت یک بسیجی ولایتمدار و مخلص در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به ویژه در مقطع آزاد سازی سوسنگرد و دفع تهدید از اهواز، جلوگیری از اشغال خوزستان واعتماد به نفس در بین رزمندگان برای نهراسیدن دربرابر دشمنان، ستودنی است.

ولایت‌پذیری و ولایت مداری آیت الله العظمی خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس و تبعیت همه جانبه معظم له از، ولی فقیه زمان و در سایه انسجام و وحدت آحاد اقشار جامعه، از جمله در اجرای فرمان تاریخی و راهبردی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید آزاد شود» از درس‌های مهم و هدایت بخش برای جبهه انقلاب اسلامی است.

همراهی و پایبندی فرماندهان دوران دفاع مقدس به منویات رهبری و، ولی فقیه به ویژه در گذرگاه‌های حساس و سخت، الگوی کم نظیر و شایسته‌ای را برای تمسک همگان به ویژه خواص و شخصیت‌های مرجع کشور قرار داده است تا در شرایط بروز بحران و چالش‌های بزرگ درمسیر ولایت و رهبری ثابت قدم بمانند.

آزادسازی سوسنگرد یکی از نقاط درخشان و الهام بخش تاریخ ۸ سال دفاع مقدس بوده و این پیروزی را باید مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از بن بست ناشی از خیانت بنی‌صدر و تفکر غیرایمانی و انحراف جهاد در راه خدا در صحنه یاد کنیم.

هجوم سراسری و اشغال سریع بخش‌هایی از خاک مقدس میهن اسلامی که در اثر غفلت بنی صدر و عدم آمادگی مناسب نیرو‌های مدافع کشور صورت گرفت و شرایط خاصی که دلالت بر فرسایش و فقدان یک اراده و اقدام شجاعانه و تعیین کننده داشت، نیازمند طراحی و اجرای یک عملیات تاثیرگذار بر جبهه دشمن و روحیه بخش در جبهه خودی بود.

آزادسازی سوسنگرد که با دریافت فرمان قاطعانه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و درایت، هوشمندی و ولایت پذیری آیت الله العظمی خامنه‌ای که در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ انجام شد، نقطه عطف راهبردی و جدی در فراهم سازی زمینه‌های تحول در وضعیت جنگ و پیشبرد هدف بیرون راندن اشغالگران بعثی و دست یابی به پیروزی‌های سرنوشت ساز در تداوم دفاع مقدس به شمار می‌رود.

نقش شهید چمران درکنار مقام معظم رهبری و در حماسه آزادسازی سوسنگرد در شرایطی که بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا سیاست‌های بازدارنده‌ای در انجام نبرد‌های تمام عیار و در عین حال متکی بر رویکرد ضربه موثر، محدود و سریع به دشمن پیگیری می‌کرد، تعیین کننده و حیاتی قلمداد می‌شد؛ با گذشت۴۳ سال، رسالتی خطیرتر از آن دوران، انتقال روحیه ایثار و مقاومت وتبیین معارف دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر وآینده ضروری است.

یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان غیور و ولایتمدار نیروی زمینی ارتش و یگان‌های سپاه، بسیج و جنگ‌های نامنظم حماسه آزادسازی سوسنگرد و تاکید بر ضرورت تبیین و بیان تاریخ دفاع مقدس و ایجاد یک حرکت جهادی و عالمانه در کالبدشکافی زوایای پنهان جنگ تحمیلی ۸ ساله ضرورت دارد.

بررسی و ترسیم جایگاه و نقش مقام معظم رهبری در دفاع مقدس، فریضه‌ای بزرگ و مسئولیتی خطیر را فراروی فرماندهان دفاع مقدس و مراجع و نهاد‌های متولی این حوزه از جمله بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس و نیز اصحاب رسانه‌ای کشور گشوده است، رسالت مقدسی که هرگز نباید با غفلت و کوتاهی به حاشیه رانده شود؛ آن چیزی که به عنوان درس‌ها و عبرت‌های آزادسازی سوسنگرد باید یادکرد، اعتقاد مستمر و همیشگی به وعده‌ها و الطاف الهی، شجاعت ومرعوب نشدن در برابر دشمنان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و مردمی است.

عدم اعتماد به نظام استکباری، عبرت دیگر آزادسازی سوسنگرد است. بعد از آزادسازی سوسنگرد، خیانت‌های متعددی در برابر ایران اسلامی از سوی دشمنان داشتیم و امروز هم با راه اندازی جنگ ترکیبی و رسانه ای، به دنبال القای ناکارآمدی حاکمیت اسلامی، سیاه نمایی قطار پیشرفت نظام و هدف قراردادن پایه‌ها وگفتمان امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها