رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایثار و شهادت مسأله عمومی است

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: موضوع ایثار و شهادت مسأله‌ای عمومی است و تنها محدود به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.
کد خبر: ۵۵۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 17November 2022

ایثار و شهادت مسأله عمومی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اصفهان اظهار داشت: هر استان قطعه‌ای از سرزمین خود را با افتخاری معرفی می‌کند و اصفهان خود را با شهدا و تشییع ۳۷٠ شهید معرفی می‌کند و این موضوع نشان دهنده سطح بالای درک و بصیرت مردم این منطقه است. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای به نام و یاد شهدا دارند، عنوان کرد: خیابان‌ها به نام شهدا نام‌گذاری می شود هر چند شهدا در نزد ملائک جایگاه بالاتری دارند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دستگاه‌ها موظف هستند یک درصد بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و این موضوع، موضوعی تکلیفی است، یادآور شد: موضوع ایثار و شهادت مسأله‌ای عمومی است و تنها محدود به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ترویج یک فرهنگ با اعتبار دادن به آن فرهنگ اتفاق می‌افتد و در این راستا مسئولیت عمومی این شورا این است که در سطح ملی و استانی موضوعاتی را دنبال کند، عنوان کرد: برخی از استان‌ها به‌دلیل ظرفیت فکری خود امکان و ظرفیت راهبری دارند و در این راستا استان اصفهان می‌تواند با ظرفیت خود به میدان بیاید تا اقداماتی بزرگ انجام شود. 

وی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران ابراز داشت: سه برنامه برای مسکن ایثارگران پیش‌بینی شده که طرح اول طرح ملی مسکن است. ۲٠ هزار نفر درخواست مسکن داشته‌اند که ۶ هزار و ۸۹٠ نفر در اولویت اول قرار دارند و در سال ۱۴٠٠ و شش ماهه امسال ۵۴۳ واگذاری زمین داشته‌ایم و در بهارستان نیز ۵ هزار و در فولادشهر ۲۵٠٠ واحد برای ایثارگران در نظر شده است. 

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۸۸۳ نفر در سال گذشته و شش ماهه نخست امسال صورت گرفت و ۵ هزار ۴۷۶ نفر تبدیل وضعیت شدند و ۲ هزار و ۴۱۴ نفر باقی مانده‌اند که این مورد نیازمند پیگیری‌های منطقه‌ای و محلی لازم است. 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حال برنامه‌ریزی جدی برای حوزه سفر و تفریح خانواده ایثارگران و شهدا هستیم، همچنین ۹٠ میلیارد تومان اعتبار برای مراکز توانبخشی در سفر رئیس‌جمهور تصویب شده ‌و در این راستا استان اصفهان، جز معدود استان‌هایی است که ۳ مرکز توانبخشی برای جانبازان دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار